Stage week 2 & Butterfly Farm - Reisverslag uit Wellesbourne Hastings, Verenigd Koninkrijk van Shirley Voorde - WaarBenJij.nu Stage week 2 & Butterfly Farm - Reisverslag uit Wellesbourne Hastings, Verenigd Koninkrijk van Shirley Voorde - WaarBenJij.nu

Stage week 2 & Butterfly Farm

Door: shirleyvandevoorde

Blijf op de hoogte en volg Shirley

20 November 2011 | Verenigd Koninkrijk, Wellesbourne Hastings

Monday 14th till Friday 18th November:
Stage en het was druk. Vorige week was vooral inwerken en de baas was ook op vakantie dusja. Maandag was ik samen met mijn stagebegeleidster als first ops; dat houd in het monitoren van de dieren, ademhaling, hartslag, temperatuur enz. Was erg leuk en rond 12 uur hadden een bijzonder telefoontje; er kwam zo snel mogelijk een papegaai naar de praktijk want hij bloedde uit zijn bek. Nadat de papegaai was aangekomen op de praktijk zat het bloed overal in zijn kooi, maar hoe krijg je z'n papegaai nou eigenlijk in slaap??? Eerst hebben we zijn kooi helemaal ingepakt met vuilniszakken en dan een klein gaatje voor het anesthesiemiddel, maar helaas na 20 minuten lag hij nog niet plat. Oké, dan maar gewoon vangen, makkelijker gezegd dan gedaan. Na 10 minuten muggelen had de dierenarts hem eindelijk te pakken en snel een masker opgedaan en toen lag hij eindelijk te slapen. Nu maar even kijken wat er aan de hand is, blijkbaar had hij zich ergens aangestoten met zijn tong want daar bloedde hij. Met de kleinste en fijnste draad en naald heeft de dierenarts het gehecht. Toen mocht hij weer bijkomen, maar dat duurde even totdat hij opeens zijn oog opende en knoerhard begon te krijsen. De assistente heeft hem gelijk maar in zijn kooi gezet.
Dinsdag hadden we nog een bijzonder patientje, een rat. Hij had 2 grote gezwelletjes en die moesten verwijderd worden. Nadat de operatie goed was verlopen en de wonden netje waren gehecht mocht hij naar zijn hokje toe om bij te komen van de operatie. Om te verkomen hebben we een kraagje gemaakt van een röntgenfilm die nog niet was gebruikt, en deze kap later meegegeven aan de eigenaar voor het geval dat hij er ging knagen. En ja wor, de volgende dag was hij weer terug. Eerst de rat weer onder narcose en nu de wonden dichtgemaakt met nietjes, maar hoe kunnen we nou voorkomen dat hij er weer aan ga knagen??? Eerst met wat watten en vettrap(verband) hebben we de rat ingepakt, maar na een tijdje kroop hij de gewoon uit. Okj, wat nu? Nu ingepakt met vettrap, dit werkte gelukkig wel en nu ging hij weer naar huis. Vrijdag was hij weer terug, de vettrap was nogal op z’n buik gaan zitten waardoor hij niet meer wou gaan eten. Wat kunnen we nu doen?? Eerst hebben we het geprobeerd met z’n sok voor als je je hand bezeerd, maar die was veelte strak en die rat werkte ook niet mee. Na veel gemuggel hebben we van vettrap de rat ingepakt en voor zijn voorpootje ook vettrap gedaan, zodat het niet kan afzakken. Nu maar hopen dat het werkt, haha..
Donderdag heb ik voor het eerst echt mee geopereerd, de dierenartsen hier doen het meestal gewoon alleen en de assistentes monitoren (ademt hij nog, dat is wel zo fijn) en het klaarmaken voor de operatie. De operatie waarbij ik heb geholpen was een amputatie van een voorpoot. Echt zielig was, de hond in kwestie had al 3 weken last van zijn schouder. Hij was uit de kom en op de een of andere manier ging hij er steeds weer uit, met verband en alles hebben ze het geprobeerd maar nadat er een röntgenfoto bleek dat er toch te veel schade was. Bij de operatie heb ik vooral aangegeven en bloedingen gestelpt. Was leuk om te doen. De hond moest natuurlijk eerst erg wennen, maar de middag na de operatie liep ze toch mee naar buiten en dat ging gelukkig goed.
Vandaag Sunday 20 november ben ik weer naar Stratford geweest. Ben naar de Butterfly Farm geweest, echt gaaf. Zo veel verschillende vlinders, heb heel wat foto’s gemaakt natuurlijk. Ook hadden ze wat reptielen en spinnen (bah). Ze hadden een tropische kas met allerlei planten en onwijs veel vlinders, van bijna doorzichtige tot felblauwe, echt gaaf!!!
With lots of love, xxxxxxxxxx Shirley

  • 20 November 2011 - 18:24

    Papa En Kelly:

    heee!
    leuk om te lezen dat het allemaal zo leuk is, echt fijn!
    je zit er alweer 2 weken, gaat echt sneL!
    hier is alles goed, het is hier elke dag erg mistig! en vandaag was het wel lekker weer, niet heel erg fris.
    morgen moet ik weer naar school en nog even naar de tandarts voor mijn kiezen.
    ik heb gesolliciteerd he, dat weet je en ik heb ook al een reactie terug gehad!
    we doen nog wel eens skypen van de week, dan hoor je alles wel :)
    heel veel succes weer van de week
    groetjes uit het koude oostburg

  • 20 November 2011 - 21:19

    Ridette:

    Waauuw!Wat een geweldige week heb je weer gehad!
    Gaat het goed zo hele dagen Engels kwekken?
    De vlinder foto's zijn schitterend!Goed idee hoor om naar een lekker warme tropische vlindertuin te gaan! ;)Of is het daar niet zo frisjes en mistig als hier!?
    Groetjes en fijne week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shirley

Hallo allemaal, Ik ben Shirley Van de Voorde. Voor mijn opleiding Paraveterinair niv.4 ga ik op stage naar Groot-Brittanie. Ik ga hier op stage bij een dierenkliniek: Avonvale Veterinary Centre in Wellesbourne, Warwickshire. Dit is 8 mile van Stratford-upon-Avon, de geboorteplaats van Shakespeare. Tijdens mijn stage zal ik dezelfde werkzaamheden uitvoeren als de Paraveterinairen, denk aan operaties assisteren en helpen bij consulten. Ik verblijf bij een host, die 10 minuten van stage af woont samen met haar dwergsnauzer Lilly. Nu over 1 maand, 1 week en 1 dag vertrek ik op zaterdag 5 november om 11.20 met het vliegtuig vanaf Brussel naar Birmingham, waar ik zal worden opgehaald door mijn host. Op zaterdag 14 januari vlieg ik weer terug om 12.05 met het vliegtuig vanaf Birmingham naar Brussel. Ik heb in deze periode ook rond de kerst 2 weken vakantie en dan komt mijn vader 12 dagen vakantie houden in Wellesbourne. De rede dat ik voor Engeland heb gekozen is heel simpel; om mijn Engels bij te spijkeren. Ben benieuwd hoe de eerste week zal zijn, met mijn handen en voeten zal ik vermoedt ik mijn verhaal duidelijk moeten maken, maar dat komt hopelijk goed. Vlakvoor mijn vertrek zal ik beginnen met mijn 'dagboek' bij te houden. See you later! xxxx Shirley

Actief sinds 27 Sept. 2011
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 24596

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 05 Juni 2015

Studeren in het buitenland

26 Augustus 2013 - 25 Januari 2014

Shirley goes wild in South Africa

04 November 2011 - 14 Januari 2012

Stage in Wellesbourne

Landen bezocht: