Santaclaus is coming to town - Reisverslag uit Wellesbourne Hastings, Verenigd Koninkrijk van Shirley Voorde - WaarBenJij.nu Santaclaus is coming to town - Reisverslag uit Wellesbourne Hastings, Verenigd Koninkrijk van Shirley Voorde - WaarBenJij.nu

Santaclaus is coming to town

Door: shirleyvandevoorde

Blijf op de hoogte en volg Shirley

18 December 2011 | Verenigd Koninkrijk, Wellesbourne Hastings

Hello everybody,

Dat is weer een tijdje terug dat ik heb geschreven. Sue is vanochtend vertrokken op haar vakantie naar de Caraïben. Het is daar vast beter weer dan hier. Vandaag gelukkig lekker zonnig, gisteren had ik gelukkig weer eens geluk want het regende toen ik binnen was. Tot nu toe heb ik mijn plu nog niet echt gebruikt. Het was meer miezeren dan regen.

Ik zal ff beginnen waar ik de vorige keer was geeindigd.

4 december:
Rond half 12 vertrokken Sue & Lilly naar Devon, waar Sue een vakantiehuisje verhuurd en waar ze een weekje ging verblijven om te testen of de boiler het deed. Ik heb die dag vooral an mijn stageopdrachten gewerkt en er was ook nog iets in de kerk te doen van de X-mas Tree Festival. Sue had verteld dat de kinderen dat iets maakte met een sinasappel. Ik ging maar eens kijken wat dat weer was, maar had niet verwacht dat ze dan allemaal liedjes enz gingen zingen, die ik dus echt niet ken, haha. Vervolgens kreeg iedereen een sinasappel en vroegen ze waarvoor die sinasappel stond, ik dacht serieus gelijk aan sinterklaas haha. Maar die sinasappel stond voor de wereld, vervolgens moesten we 4 satéprikkers met snoepjes; voor de 4 seizoenen. Om het helemaal af te maken moesten we er een kaarsje in doen, omwijs grappig natuurlijk. Mijn sinasappel is alweer overleden, maar goed ik heb er nog wat foto’s van gemaakt.

Stageweek 5:
Mijn stagebegeleidster was een week met nachtdienst. Net als de andere weken geholpen bij de operatie; dingen aangegeven, injecties geven, tabletje geven aan een hond enz. Ook hadden we lootjes getrokken voor Secret Santa. Dat is eigenlijk hetzelfde principe als wat wij doen met suprise. Je trekt iemand en koopt daar iets voor of maakt er iets voor. Ik heb mijn stagebegeleidster en die houd van koken dus een boek gekocht voor hoe je een cheesecake kan maken, een bakvorm en chocolaatjes. Ik ga denk ik van die bakvorm een soort van een kop van een kat maken, ze houd van katten.

De vrijdagavond kwam trouwens de kerstman bij ons in de straat, was echt grappig. Het is een goeddoel dat verschillende dingen doet voor geld op te halen, en dit is er 1 van. We waren gelukkgi braaf geweest dus hebben Sue en ik snoep gekregen, haha

Weekend van 10 & 11 december:

Zaterdag 10 december:
Ben ik samen met Sue naar Charlecote geweest, Dat is ook een huis van National Trust. Heel anders dan het huis van Upton House. Het was prachtig aangekleed en ook kon je in de keuken een kijkje nemen, zo gaaf. Heel veel oude spulletjes enz, erg grappig. Daarnaast typische Engelse dingen voor de kerst, denk aan; Turkey, Crackers & Christmas Pudding. Turkey is ofcourse een kalkoen, maar die crackers zijn geen crackers die je eet als ontbijt maar een soort van cadeautje dat je rkijg bij het eten. En die Christmas pudding is geen pudding als van mona, maar een soort ronde, met vulling in. Kan het niet echt uitleggen haha. Ik zet er nog wel foto’s op, anders snap je het echt niet. Daarzo heb ik nog een boek gekocht voor een Christmas maaltijd. Die avond weer samen met Sue chinees gegeten. Was onwijs grappig want we warend e semi-final van Strictly come dancing aan het kijken en toen kwam Sue met mijn bord op een dienblad aangelopen en bleef haar voet achter het tapijt haken en gleed ze dus uit en ik kom net op tijd dat dienblad opvangen, en Lilly begon natuurlijk knoerhard te blaffen, zo grappig. Mijn eten was gelukkig gered, was zo grappig. We hadden 1 dans gemist omdat dat gebeurde en we lagen natuurlijk helemaal in een deuk.

Zondag 11 december:
Toen ben ik gaan Kerst shoppen in Stratford en wat is dat moeilijk zeg, maar ik heb wat gevonden. Heb natuurlijk ook wat voor mezelf gekocht, een hippe autootje die je kan gebruiken als eidop, met de Britse vlag erop, helemaal koel!Uiteindelijk ook wat voor pa kunnen vinden en nog ff naar de Tourist Information geweest voor wat info wat pa en ik kunnen gaan doen. Ben nu alles aan het uitzoeken.

Stageweek 6:
Onwijs leuke week weer achter de rug, het gaat te snel! Volgende week gaan we allemaal simulaties doen, voor mijn competentielijst en we zijn met z’n alle hard bezig om alles voor mekaar te krijgen. Het enige dat ik nog moet doen voor mijn stageopdrachten is de telefoongesprekken en de informatie geven over een die in de opname; die heb ik allemaal al gedaan en gezien hoe ze de info geven, dus nu moet ik het zelf doen. A.s. donderdag hebben we trouwens Secret Santa, ben benieuwd wie mij heeft!

Zaterdag 17 december:
Op de ochtend ben ik ff naar de markt geweest om een cadeautje te vinden voor mijn stagebegeleidster voor Secret Santa. Daarnaast heb ik ook gelijk crackers gescoord en een nieuwe laptoptas & 2 nieuwe vestjes!! Daarna ff alles gedumpt en een wat boodschappen gehaald in de supermarkt, kon geen turkey vinden voor 2 personen. Maar Sue zie dat de meeste turkeys komen donderdag binnen, want dan is het vers, dus dan maar zo’n turkey scoren. Vervolgens een beetje proberen uit te zoeken voor wat pa en ik gaan doen. Ook afscheid genomen van Lilly, ze is naar de kennel want Sue is vandaag vertrokken op vakantie. Gisteravond lekker chinees gegeten tijdens de finale van Strictly; Harry heeft gewonnen! Rond 11 uur maar eens naar mijn bejde toen en Sue een hele fijne vakantie gewenst.

Vandaag ga ik vooral alles uitzoeken voor wat pa en ik gaan doen, aan mijn stageopdrachten werken, dat is vooral alles goed in mekaar zetten en ook nog alle cadeautjes inpakken voor de kerst en Secret Santa. Pa komt alweer bijna, gaat echt snel.

Xx with lots of love, Shirley

  • 18 December 2011 - 11:40

    Ridette:

    Geen wonder dat je geen tijd had om je reisverslag te schrijven..Je hebt het bere druk daar!!
    We hebben intussen je leuke kerstkaart ontvangen.Bedankt!
    Die Christmas pudding kun je daar ook in mini verpakking krijgen ze gieten er vanillesaus over, en het is net zo zwaar als een 3 gangen diner!:)Maar eigenlijk wel een must om te proberen nu je daar bent.Het zit stampvol vijgen,dadels ,sinasappelschil etc.
    Heeeeeeel veel plezier weer deze week.XXRidette

  • 25 December 2011 - 20:05

    Oma En Opa Vd Voorde:

    We hebben net de foto's gekeken met Glenn heel leuk allemaal.
    Groetjes aan je vader.
    Prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!

    Heel veel liefs Opa en Oma van de Voorde

  • 27 December 2011 - 08:47

    Marinka:

    Hee Shirley,

    Wat een leuke verhalen! Ondertussen hebben we vakantie:) Heb je nog een beetje kerst gevierd daar? Hier was het wel gezellig. Straks ook nog oud en nieuw!! Hele fijne vakantie en tot over een poosje!!!

    xx Marinka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shirley

Hallo allemaal, Ik ben Shirley Van de Voorde. Voor mijn opleiding Paraveterinair niv.4 ga ik op stage naar Groot-Brittanie. Ik ga hier op stage bij een dierenkliniek: Avonvale Veterinary Centre in Wellesbourne, Warwickshire. Dit is 8 mile van Stratford-upon-Avon, de geboorteplaats van Shakespeare. Tijdens mijn stage zal ik dezelfde werkzaamheden uitvoeren als de Paraveterinairen, denk aan operaties assisteren en helpen bij consulten. Ik verblijf bij een host, die 10 minuten van stage af woont samen met haar dwergsnauzer Lilly. Nu over 1 maand, 1 week en 1 dag vertrek ik op zaterdag 5 november om 11.20 met het vliegtuig vanaf Brussel naar Birmingham, waar ik zal worden opgehaald door mijn host. Op zaterdag 14 januari vlieg ik weer terug om 12.05 met het vliegtuig vanaf Birmingham naar Brussel. Ik heb in deze periode ook rond de kerst 2 weken vakantie en dan komt mijn vader 12 dagen vakantie houden in Wellesbourne. De rede dat ik voor Engeland heb gekozen is heel simpel; om mijn Engels bij te spijkeren. Ben benieuwd hoe de eerste week zal zijn, met mijn handen en voeten zal ik vermoedt ik mijn verhaal duidelijk moeten maken, maar dat komt hopelijk goed. Vlakvoor mijn vertrek zal ik beginnen met mijn 'dagboek' bij te houden. See you later! xxxx Shirley

Actief sinds 27 Sept. 2011
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 24608

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 05 Juni 2015

Studeren in het buitenland

26 Augustus 2013 - 25 Januari 2014

Shirley goes wild in South Africa

04 November 2011 - 14 Januari 2012

Stage in Wellesbourne

Landen bezocht: