Vrijdag de 13e en veel spierpijn - Reisverslag uit Bangor, Verenigd Koninkrijk van Shirley Voorde - WaarBenJij.nu Vrijdag de 13e en veel spierpijn - Reisverslag uit Bangor, Verenigd Koninkrijk van Shirley Voorde - WaarBenJij.nu

Vrijdag de 13e en veel spierpijn

Blijf op de hoogte en volg Shirley

24 Februari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Bangor


Vrijdag de 13e, het zal nooit meer hetzelfde zijn. Ayumi zeiden die week nog tegen elkaar dat we dat onzin vonden, tot vrijdag de 13e (Februari). Op vrijdag de 13e gingen wij in volle moed op pad naar Llanberis, om daar stand up paddling (SUP) te doen. Om 11 uur moesten we daar zijn, hij zou een ritje van 30 minuten zijn en we moesten om 10 uur de bus halen bij het busstation. Vol goede moet kwamen we bij het busstation, waar we opzoek gingen naar bus nummer 88. Op geen van alle bordjes stond 88, wel was 1 bus (88) die ging maar die vertrok pas om 11.20. Omdat we toch ergens heen moesten hebben we de bus naar Caernarfon genomen, waar we onderweg de bus 85 naar Llanberis tegenkwamen terwijl wij de verkeerde kant op gingen. Natuurlijk, echt onze geluksdag (not). Eenmaal in Caernarfon had ik een taxi weten te regelen en waren we 5 minuten te laat bij surf lines, waar we dit deden. Omdat we toch al zo veel geluk hadden begon het steeds harder te regenen en was het water ook nog eens ijskoud, omdat het water uit de bergen komt. Het stand up paddling zelf, was super leuk. Voor de mensen die het niet kennen: je staat op een surfboard en paddel en ziet er denk ik moeilijker uit dan dat het is. Ik was gelukkig niet de eerste die viel, en ben zelf maar 1x gevallen. Als laatste opdracht moesten we met zijn vieren (aantal mensen de meededen) van de instructeur op een surfboard gaan zitten, dat was natuurlijk geen succes. Ayumi en ik wisten gelukkig er op te blijven, maar ik ben er nog 2x ingevallen, hahaha. Wat wel mijn eigen schuld was, want de instructeur was nog niet gevallen dus die er ingetrokken (toen viel ik natuurlijk ook) en vervolgens ben ik ook nog door hem ingegooid. Op de terugweg konden we met iemand meerijden en natuurlijk was daar de zon toen we naar huis gingen. Eenmaal thuis nog even warm gedoucht, nog een lecture gevolgd en vervolgens op de avond de film ‘Les intouchables’ gekeken.

De afgelopen hebben we vooral lectures gevolgd, maar gelukkig naast veel leren hebben we ook veel leuke dingen kunnen doen. Op zaterdag 7 februari hadden we ons zo voorgenomen om te leren, helaas mislukte dit gelijk aan begin van de dag. We hadden eerder die week iets opgevangen voor een surfcamp dat we via school konden doen, helaas ging dat niet door maar op de zaterdag ochtend kreeg ik wat blije berichtjes van mijn bovenbuurvrouw Ayumi binnen: ze had een surfcamp in Porto gevonden. De hele zaterdag was er aan, want wij natuurlijk alles uitzoeken. We hebben vakantie van 21 maart tm 12 april, van 23 tm (zeker) 30 maart zitten we in de Portogese zon in Porto. Hier gaan we leren surfen en krijgen we yoga, dus vooral genieten. We hebben de heenvlucht allemaal geregeld, terugvlucht komt binnenkort wel ;). Naast het zoeken van vakantie trips, hebben we ook trips ondernomen terwijl we hier waren. Op de zaterdag avond hebben we een dansje gewaagd in een van de lokale clubs wat erg gezellig was met vrienden. Op de zondag (8e) zijn we Conwy geweest, waar we het kasteel, het kleinste huisje van de UK hebben bezocht, fish & chips hebben gegeten en hebben rondgelopen op de stadsmuur. Het kasteel was echt mooi en was vooral meeuw Edward I erg populair, een meeuw waar we allemaal even op de foto mee wouden omdat hij zo mooi bleef staan, hahahaha. Het kleinste huisje was echt klein, de deur was kleiner dan mij. Conwy zelf is echt het bezoeken waard, zo mooi .

Op Valentijnsdag kwam Ayumi haar vriend langs, die vandaag weer is vertrokken. We waren voor zijn aankomst even langs het hoofd gebouw gegaan samen met een Amerikaanse vriendin, waar alle standjes waren voor alle clubjes die je kan joinen. Je kan het zo gek niet bedenken of het bestaat: watersporten, balsporten, maar ook animatie plaatjes verzamelaars, debateren en quidditch. Dat laatste is een sport vanuit de film Harry Potter, wat ik er van snap is dat mensen een bezem tussen hun benen hebben en een bal ergens in moeten gooien, kijk echt ff op YouTube. Omdat we dachten dat we er langer zouden rondlopen, zijn we vervolgens naar de pier gegaan. Echt een mooie pier, niet te vergelijken met Scheveningen. Daarna zijn we nog lekker wezen lunchen bij Blue Sky cafe, wat erg gezellig was. Op de zondag zijn we weer terug gegaan naar Llanberis, dit keer geen gedoe met de bus erheen, wel terug maar viel gelukkig mee. We waren dit keer 40 minuten te vroeg. We waren samen met Ayumi, haar vriend en nog twee vriendinnen uit Australië en Duitsland. Eerst moesten we hard gillen en rennen, wie het verste kwam kreeg een prijs. Nog nooit zo blijk geweest om niet het winnen, want diegene kreeg een ‘Neckie’, oftewel ijswater in je nek dat dan je wetsuit in glijdt. Vervolgens mochten we de kayak in, eerst wat rond paddelen en wat basis oefeningen en vervolgens naar een klein meertje gevaren. Hier deden we ook weer een spelletje waarbij we niet tegen iemand aan mochten botsen, als je dat wel deed kreeg je een prijs. De man die de ‘Neckie’ had gehad, was weer de pineut dit keer samen met Ayumi en haar vriend. Ayumi kreeg een ‘Neckie’ en de mannen een ‘Leggie’. Hierna geen spelletjes meer, maar wel lekker rond gekajakt op het meer met uitzicht op de bergen van Snowdonia, echt super. Na ongeveer 2 uur hebben we het water omgeruild voor de bergen, heerlijk rondgelopen in Snowdonia. Het was echt fantastisch weer en een prachtig uitzicht.

Zaterdag ben ik met de Mountain Walking Society met school gaan wandelen in de bergen, waarbij we startte bij Bethesda. De meiden die ik kende, konden allemaal niet maar ik wou graag wat doen in het weekend dus ben gegaan. Het weer was zonnig en wisselvallig. Ik zat in een groep van 22 mensen die allemaal de ‘easy walk’ deden, wat af en toe echt niet easy was, hahaha. Sommige stukken waren best wel steil, en ook dicht bij de rand maar het was een gezellige groep. Weer wat mensen leren kennen, sneeuw gezien op de top (807 m), prachtig uitzicht (lijkt erg op Schotse hooglanden), sportief geweest (dat is te voelen ook) en wat watervallen gezien. We waren begonnen met lopen om kwart over 10 en tegen half 5 waren we weer in de bus, ik ben nooit zo blij geweest met een warme douche en heb de rest van de avond series gekeken en pizza gegeten, hahaha.

Zondag was een lazy day, lekker uitgeslapen, wat series gekeken en nog met een groepje een presentatie afgemaakt.

Groetjes ;)

Leuke weetjes:
- Er is niet alleen Valentijnsdag op 14 februari, maar ook op 25 januari. Dit heet St Dwynwen’s Day. Het is een vrouw die niet bij haar grote liefde kon zijn, en om die rede op een eilandje is gaan wonen om op hem te wachten.
- De chaos zal compleet zijn deze week, want: 2 vriendinnen van Ayumi komen. Een van hen is woensdag jarig en Ayumi op donderdag, dus dit wordt een groot feest in ons huis!
- Zaterdag: MANCHESTER!!!



  • 24 Februari 2015 - 15:55

    Ridette:

    Hai Shirley!

    Wat leuk dat je al zoveel van de omgeving hebt gezien daar.
    Een goed plan trouwens om even je botten te gaan opwarmen in Portugal.:)
    We zijn jaloers hoor!!
    Heel veel groetjes weer, en héél veel plezier.
    Hans en Ridette

  • 08 Maart 2015 - 15:24

    Papa:

    Hoi meisie, alles goed met je, je vermaak je daar wel he. Hier gaat alles z

  • 08 Maart 2015 - 15:42

    Papa:

    Hoi meisie, hier ben ik weer. de computer was mij te snel af. maar daar kom ik ook wel weer overheen.Hier gaat alles z`n gangetje. Ben vrijdagavond naar de kaarting geweest was gezellig maar de prijzenpot was knudde. Oma is met de personeelsvereniging gestopt, ze ziet het niet meer zitten, wordt een oud blesje he. Ben gisteren naar Axel wezen metselen en het was weer beregezellig net als vanouds. Je moet op de mail of via sms maar laten weten om hoe laat ed, ik in Charlelois moet zijn enzo. als je een sms je stuurt heb ik je goede nummer, is wel eens gemakkelijk he. hier is alles verder oke, wij gaan zo naar het strand ,is zo lekker hier, hoop voor jullie dat je ook lekker weer hebben daar.

    Groetjes Marjo en papa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shirley

Hallo allemaal, Ik ben Shirley Van de Voorde. Voor mijn opleiding Paraveterinair niv.4 ga ik op stage naar Groot-Brittanie. Ik ga hier op stage bij een dierenkliniek: Avonvale Veterinary Centre in Wellesbourne, Warwickshire. Dit is 8 mile van Stratford-upon-Avon, de geboorteplaats van Shakespeare. Tijdens mijn stage zal ik dezelfde werkzaamheden uitvoeren als de Paraveterinairen, denk aan operaties assisteren en helpen bij consulten. Ik verblijf bij een host, die 10 minuten van stage af woont samen met haar dwergsnauzer Lilly. Nu over 1 maand, 1 week en 1 dag vertrek ik op zaterdag 5 november om 11.20 met het vliegtuig vanaf Brussel naar Birmingham, waar ik zal worden opgehaald door mijn host. Op zaterdag 14 januari vlieg ik weer terug om 12.05 met het vliegtuig vanaf Birmingham naar Brussel. Ik heb in deze periode ook rond de kerst 2 weken vakantie en dan komt mijn vader 12 dagen vakantie houden in Wellesbourne. De rede dat ik voor Engeland heb gekozen is heel simpel; om mijn Engels bij te spijkeren. Ben benieuwd hoe de eerste week zal zijn, met mijn handen en voeten zal ik vermoedt ik mijn verhaal duidelijk moeten maken, maar dat komt hopelijk goed. Vlakvoor mijn vertrek zal ik beginnen met mijn 'dagboek' bij te houden. See you later! xxxx Shirley

Actief sinds 27 Sept. 2011
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 24598

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 05 Juni 2015

Studeren in het buitenland

26 Augustus 2013 - 25 Januari 2014

Shirley goes wild in South Africa

04 November 2011 - 14 Januari 2012

Stage in Wellesbourne

Landen bezocht: