FEEST! - Reisverslag uit Bangor, Verenigd Koninkrijk van Shirley Voorde - WaarBenJij.nu FEEST! - Reisverslag uit Bangor, Verenigd Koninkrijk van Shirley Voorde - WaarBenJij.nu

FEEST!

Blijf op de hoogte en volg Shirley

18 Maart 2015 | Verenigd Koninkrijk, Bangor

Dinsdagavond 24 februari was de chaos compleet, want nadat Ayumi haar vriend was weggegaan kwamen twee vriendinnen Leonie en Maria langs om het huis bij ons opstelten te zetten. Onze huisgenoten waren al heel wat van ons gewend, maar die avond was de verbazing helemaal groot. Leonie verjaart op 25 februari en Ayumi op 26 februari. Ayumi en ik hadden ballonnen en een slinger gehaald. Omdat 1 slinger maar saai was, hadden we uit mijn sportschoenen de veters uitgehaald en daar een slinger van gemaakt om vervolgend ballonnen aan vast te maken. Eerst hadden Maria (Britse huisgenoot) niet door dat het een veter was, totdat haar vriend het haar vertelde. Vol verbazing keken ze hoe wij de hele woonkamer omtoverde, om vervolgens nog een slinger te maken met een plastic zak en daar ook weer ballonnen aan vast te maken. Het resultaat was echt onwijs leuk, de jarige kwam net na 12 ook beneden dus daar nog een Nederlands en Engels verjaardag liedje voor gezongen. Zo zie je maar weer, we hebben dan niet veel spullen maar met hetgene wat we hebben kan je heel veel dingen doen ;).

We gaan weer ff terug in de tijd. Op Leonie haar verjaardag zijn we heerlijk wezen eten voor Leonie en Ayumi hun verjaardag met vrienden bij Noodle One, de beste noedel tent die wij kennen. Echt heerlijk. Voor het eerst van mijn leven Ramen gegeten, echt een aanrader. Hierna zijn we naar Merel gegaan, waar Leonie een verrassing te wachten stond: een pinata. Hierna zijn we even naar een bar gegaan om Leonie d’r verjaardag te eindigen en Ayumi haar verjaardag in te luiden en daarna nog een dansje gewaagd in Academi, lokale club. Op Ayumi haar verjaardag zelf hadden wij om 10 uur les, en zijn de meiden zelf op pad gegaan. Op de avond zijn we gaan eten bij Blue Sky Cafe , waar ook een film avond was. Zo leuk, het was een film ergens in Azië en ons eten was dus ook Aziatisch. Hierna zijn we naar huis gegaan, om heerlijke chocolade taart te eten, zo lekker !!!

Op vrijdag 27 februari hebben we Snowdonia weer getrotseerd. Ons doel: de top! Het was heerlijk weer, zonnig en droog en ons doel leek ons te lukken, helaas was daar de sneeuw…. Wat er voor zorgde dat we de top weer niet zouden halen door veiligheidsoverwegingen zijn we weer naar beneden gegaan. Op ons hoogste punt wou ik dolgraag een sneeuwpop maken, maar het was ijs, dus dat werkte natuurlijk niet. Maar als je ijs heb, wat kan je dan wel: glijden!!!! In Zuid-Afrika had ik geprobeerd met een vuilniszak naar beneden te glijden van de zandduinen, dat werkte niet maar mijn skills hier in Wales waren een stuk beter. Ik heb zo hard gelachen, mijn dag kon echt niet meer stuk. Eenmaal thuis had ik heerlijke spinazie pasta gemaakt en ben ik op de avond nog naar school gegaan om daar de Franse film: Paulette te kijken met Franse ondertiteling, want ik wist dat ik een paar weken later mijn eerste Franse toets zou hebben en vreesde er een beetje voor. De film was echt heel grappig én het beste van al: mijn Franse toets heb ik met 76% gehaald!! Verwacht alsjeblieft niet dat ik mega goed Frans praat, het is veel gebrabbel, waarbij ik hoop dat Fransen denken dat ik gewoon een bijzonder accent heb, hahah. Franzeeuws, zullen we het maar noemen.

Manchester, shopwalhalla! Zaterdag 28 februari zijn we met de meiden en Julen naar manchester gegaan met school. Daar eenmaal aangekomen zijn we naar het Musuem of Industries and Science gegaan. Leonie en ik hadden het al snel gezien en toen hadden we besloten dat wij alvast zouden gaan shoppen. Eerst door het mega shoppingshal gezocht voor eten en daarna konden we los gaan. Nog een nieuwe bikini en wat zomer kleren gescoord voor mijn vakantie in Portugal! Op de terugweg hebben we nog een warme chocomel en een taartje gegeten (Red velvet cake, pure happiness!). Eenmaal back in Bangor, hebben we fish & chips gegeten, de meiden hadden dat nog niet gehad en als je hier bent heb je gewoon geen optie.

De zondag was de laatste dag dat Maria en Leonie er nog waren, en hadden we een super leuk dagje naar Betws-Y-Coed. Ik spreek dit uit als Betty-kooit en meestal snappen ze wat ik zeg. Onze bus tripjes zijn nooit saai, hoe we het toch ook altijd voor mekaar krijgen. Een van de overstap bussen was uitgevallen, dus moesten we weer ergens anders een bus naar toe nemen, maar het eind kwamen we er op tijd aan dus het kan ook goed gaan, hahaha. Eenmaal aangekomen op het treinstation, zijn we opgehaald door iemand van Go Below Challenge. We gingen namen klimmen, abseilen en zip-linen in grotten! Bij aankomst kregen we alle spullen voor de grot en gingen we met een busje richting de grotten. Vanaf de parking moesten we de berg oplopen, door de regen en toen we door het bos liepen was het aan het sneeuwen, echt onwijs mooi. Bij aankomst bij de grot moest we door een hekkentje heen, waar het water ons te gemoed kwam lopen. Door de grot bleek een rivier te lopen. Eerst moesten we met een bootje naar de overkant peddelen en toen kon ons avontuur beginnen. Hierna mochten we met een zip-line over een ander meertje heen, om vervolgens naar boven te klimmen, langs de zijkant van rotsen te klimmen (8 meter hoog) en vervolgens naar beneden abseilen (ZO LEUK!). Terwijl de anderen naar beneden kwamen, konden we mooi pauze nemen en kijken hoe iedereen naar beneden kwam. Wat erg leuk was aan deze trip was dat we naast actieve dingen ook uitleg kregen over de grot. De grot waar we in waren was een slate cave, een grot die door mensen zijn gemaakt om dakpannen uit te hakken. Ook moesten we allemaal ons lichtje uitdoen, zodat je een idee kreeg hoe donker het was en hoe weinig mensen zagen met kaars licht die hier vroeger werkten. Hierna vervolgende we onze tocht naar boven, om vervolgens via een waterval naar boven te lopen. Helaas was het toen al bijna het einde van de toer, want we moesten enkel nog naar boven klimmen naar het daglicht. Eenmaal boven zagen we ook sneeuw, wat onwijs mooi was. Het was echt super leuk en de moeite om te doen. Ayumi had een filmpje gemaakt, dus als je ons avontuur wil zien kijk dan op: https://drive.google.com/folderview?id=0BzVck0u0-7MudXBMY0VNUWhtQmM&usp=sharing. Onze terug reis was succesvoller dan we hadden kunnen dromen, want we konden met de instructeur mee rijden naar Conwy. Hierdoor waren we een uur eerder thuis en hebben we de mensen op het station ons goed weten vermaken, we hadden het zo koud dat we aan het springen waren om warm te worden hahah.

Leuke weetjes:
- Nog groter feest wordt het van 3 t/m 6 februari, why???? Baaijes (Anita), Marinka, Eline en Patrick komen dan!!! Het begon als een grap, maar die is dus een beetje uit de hand gelopen. Het wordt waarschijnlijk Barneveld 2.0. Helemaal niet erg, mijn huisgenoten zullen niet weten wat hun overkomt. Ik ben eerst 10 dagen weg (naar Portugal) en dan kom ik terug en vervolgens komen mijn vrienden langs, rust compleet weg, hahahaha.
- Mijn bergschoenen zijn gesneuveld :(
- Ik probeer mijn charmante filmpje van mijn glij avontuur erop te zetten, als dit niet lukt, het staat ook op Facebook of stuur een mailtje ;)


  • 18 Maart 2015 - 19:02

    Marinka:

    Jaaaah ik kan niet wachten tot 3 april, we maken d'r een feestje van!! Greets, Marinka!

  • 18 Maart 2015 - 19:09

    Patriciaaaaa:

    Prachtig verhaal weer. Leuk filmpje en filmpje glijpartij had ik al gezien.
    Xxxxxxx

  • 18 Maart 2015 - 19:52

    Ridette:

    Wat een super tijd heb je daar!
    En wat is het daar MOOI!
    Veel plezier weer deze week!XXRidette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shirley

Hallo allemaal, Ik ben Shirley Van de Voorde. Voor mijn opleiding Paraveterinair niv.4 ga ik op stage naar Groot-Brittanie. Ik ga hier op stage bij een dierenkliniek: Avonvale Veterinary Centre in Wellesbourne, Warwickshire. Dit is 8 mile van Stratford-upon-Avon, de geboorteplaats van Shakespeare. Tijdens mijn stage zal ik dezelfde werkzaamheden uitvoeren als de Paraveterinairen, denk aan operaties assisteren en helpen bij consulten. Ik verblijf bij een host, die 10 minuten van stage af woont samen met haar dwergsnauzer Lilly. Nu over 1 maand, 1 week en 1 dag vertrek ik op zaterdag 5 november om 11.20 met het vliegtuig vanaf Brussel naar Birmingham, waar ik zal worden opgehaald door mijn host. Op zaterdag 14 januari vlieg ik weer terug om 12.05 met het vliegtuig vanaf Birmingham naar Brussel. Ik heb in deze periode ook rond de kerst 2 weken vakantie en dan komt mijn vader 12 dagen vakantie houden in Wellesbourne. De rede dat ik voor Engeland heb gekozen is heel simpel; om mijn Engels bij te spijkeren. Ben benieuwd hoe de eerste week zal zijn, met mijn handen en voeten zal ik vermoedt ik mijn verhaal duidelijk moeten maken, maar dat komt hopelijk goed. Vlakvoor mijn vertrek zal ik beginnen met mijn 'dagboek' bij te houden. See you later! xxxx Shirley

Actief sinds 27 Sept. 2011
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 24601

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 05 Juni 2015

Studeren in het buitenland

26 Augustus 2013 - 25 Januari 2014

Shirley goes wild in South Africa

04 November 2011 - 14 Januari 2012

Stage in Wellesbourne

Landen bezocht: