Nog 22 uur en 37 minuten..... - Reisverslag uit Oostburg, Nederland van Shirley Voorde - WaarBenJij.nu Nog 22 uur en 37 minuten..... - Reisverslag uit Oostburg, Nederland van Shirley Voorde - WaarBenJij.nu

Nog 22 uur en 37 minuten.....

Blijf op de hoogte en volg Shirley

25 Augustus 2013 | Nederland, Oostburg

Toen we vorig jaar december van school te horen kregen dat we al in september 2013 op stage moesten ipv februari 2014 ben ik gaan bedenken wat ik wilde voor stage en waar. Op die laatste vraag waar ik stage wou lopen, had ik twee voorkeuren, sowieso wou ik naar een andere continent en het liefste ook naar het Zuidelijk halfrond.

Nadat ik in juli al het hoge noorden had ingeruild voor het 360 km zonnige zuidelijke Zeeuws-Vlaanderen, verhuis ik morgen naar het 14.097 km zuidelijker gelegen winterwonderland Nature’s Valley, Zuid-Afrika. Ik zie je al denken; ' Winterwonderland, heeft ie een zonnesteek opgelopen', toch echt niet. Maar omdat de seizoenen zijn om gedraaid is het daar nu winter en dat betekent dat niet dat als ik aan kom een sneeuwballen gevecht kan houden, naar de elfstedentocht kan gaan kijken of snert kan gaan eten, zo koud is het er gelukkig ook niet. Het nu ongeveer tussen de 10 en 20 graden Celsius is. Doordat alles een halfjaar later – of vroeger is- mag ik dit jaar nog eens winter, lente én zomer meemaken!

Na maanden lange voorbereiding; het vinden van een stageadres die aan mijn twee eisen voldeden, boeken van mijn vliegtickets en na heel wat bezoekjes aan de ambassade van Zuid-Afrika in Den Haag kreeg ik dinsdag dat fel beheerde papiertje in mijn paspoort; mijn visum!! Ondertussen is mijn koffer goed gevuld (ongeveer 22 kg, mag officieel 20 kg maar met een max. van 23,5 kg) en deze laatste dagen betekenen ook dat ik afscheid moet nemen van vrienden, familie en kennissen. Ook moet ik natuurlijk afscheid nemen van onze huisdieren; de vissen, de vogeltjes en natuurlijk ons konijn Suus! Zo zullen de dieren die ik daartegen kom toch wel wat stoerder zijn; ipv van het schooltje neontetra’s en guppies zijn er vele sardines die hun trektocht eindigen aan de kusten van Zuid-Afrika, en terwijl onze maanvissen denken dat ze heel gevaarlijk zijn zal ik toch echt meer schrikken van een witte haai dan die twee monsters bij ons in het aquarium, geen jonge kanaries dit jaar bij onze volière maar wel een heleboel jonge Afrikaanse zwarte scholeksters, en terwijl de parkieten denken dat ze de mooiste en grappigste zijn zal ik wilde flamingo’s en Afrikaanse pinguïns spotten en lachen om hun gedrag, en tja onze Suus waar kan ik die mee vergelijken; niet met de Big 5 bestaande uit de olifant, buffel, neushoorn, leeuw en luipaard, maar misschien wel met die bijtgrage en altijd oplettende stokstaartjes. Ik denk dat het een heel groot avontuur gaat zijn, om zo te leven aan een van de mooiste kusten van de wereld en tussen al dat wildlife.

Zoals ik al zei is het morgen zover, om 10.25 vlieg ik vanaf Schiphol naar Johannesburg (vluchtnummer: KL 591) en land daar om 21.15. Daar zal ik blijven in een Bed & Breakfast t/m woensdag en vlieg ik vroeg in de ochtend om 6.50 door vanaf Johannesburg naar George, waar ik om 8.40 land. Hier zal ik worden opgehaald door mensen van mijn stage en kan mijn stage echt beginnen. Ik ga stage lopen bij Nature’s Valley Trust, dit is een onderzoekscentrum die zicht richt op mariene-, estauria- (zoet- naar zoutwater overgangen, zoals de Westerschelde) en fynbos. Hierbij zal ik met verschillende projecten meelopen die betrekking hebben op onderzoek, communicatie, educatie en conservation. Mijn hoofdproject heeft te maken met de Afrikaanse zwarte scholekster, hierbij zal ik mee helpen naar het onderzoek van toerisme op deze vogelsoort, die tevens ook bedreigd is. Op stage is de voertaal Engels, dus dat is gelijk ook een goeie oefening. Ik verblijf in een huis met andere stagiaires en ik heb in de weekenden de vrije tijd om met z’n alle er op uit te gaan om wat te zien van die prachtige land.

Tijdens mijn reis zal ik jullie up-to-date proberen te houden van mijn werkzaamheden, avonturen, de dieren die ik heb gespot en de grappigheden van de Afrikaanse taal delen. Tot in Zuid-Afrika!!!



  • 25 Augustus 2013 - 14:13

    Marinka:

    Een hele goede reis! Ik zie uit naar je verhalen! xx

  • 25 Augustus 2013 - 14:20

    Elmarije:

    Hele goeie reis Shirley! veel succes en maak er wat moois van! :) xxx

  • 25 Augustus 2013 - 16:42

    Ridette:

    Lieve Shirley,
    Een hele goeie reis gewenst!
    We hopen dat je een ongelofelijk fijne tijd gaat krijgen in Zuid-Afrika.
    We kijken nu al uit naar al je verhalen.
    XX Hans en Ridette.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oostburg

Shirley goes wild in South Africa

Woehoe! Het eerste jaar zit er op, net mijn assessment gehaald dus een rede voor een feestje vanavond bij het eindejaarsgala in Barneveld. Het is raar hoe snel dit jaar is gegaan en een supertoffe vooruitzicht voor het volgende schooljaar..... Want ik ga voor 5 maanden naar het land van de BIG 5, de witte haaien, walvissen, giraffen en van Nelson Mandela namelijk het prachtige en avontuurlijke Zuid-Afrika. Voor het eerst in een ander continent met een supergave wild life. Ik kijk er naar uit, want over 2 maanden zit ik al.

Binnenkort ga ik mijn visum aanvragen en dan kan op 26 augustus het feest beginnen. Op 26 augustus mogen jullie mij allemaal komen uitzwaaien op Schiphol, ik vlieg in de ochtend en kom s'avonds aan in Johannesburg en vlieg 28 augustus verder naar George. Op 25 januari 2014 vlieg ik vanaf Kaapstad s'nachts terug en kunnen jullie mij weer allemaal komen ophalen op Schiphol in de ochtend.

In de tussentijd zal ik naast het genieten van dit prachtige land ook aan de slag moeten. Ik zal verblijven in de buurt van Nature's Valley (West Kaap) en zal stage lopen bij Nature's Valley Trust. Dit is een onderzoekscentrum dat onderzoek doet naar mariene omgevingen, estauria(zoet- naar zoutwaterovergang) en fynbos. Ik zal vooral in de eerste twee gebieden werkzaam zijn en mijn opdracht heeft te maken met de invloeden van toerisme op zeevogels; Kelp Gull(= een meeuw) en African Black Oystercatcher(=scholekster).

Natuurlijk ga ik net als in Engeland weer op pad en kunnen jullie mijn avonturen hier volgen!!

xx

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2014

Sweet goodbyes

26 Januari 2014

Kleine, grote vogels ringen & presentatie BirdLife

20 Januari 2014

Wat heb ik nou 5 maanden gedaan?

14 Januari 2014

Struisvogels, robben(eiland) en pinguins

14 Januari 2014

Paardrij safari, Belgische waffels en Knysna
Shirley

Hallo allemaal, Ik ben Shirley Van de Voorde. Voor mijn opleiding Paraveterinair niv.4 ga ik op stage naar Groot-Brittanie. Ik ga hier op stage bij een dierenkliniek: Avonvale Veterinary Centre in Wellesbourne, Warwickshire. Dit is 8 mile van Stratford-upon-Avon, de geboorteplaats van Shakespeare. Tijdens mijn stage zal ik dezelfde werkzaamheden uitvoeren als de Paraveterinairen, denk aan operaties assisteren en helpen bij consulten. Ik verblijf bij een host, die 10 minuten van stage af woont samen met haar dwergsnauzer Lilly. Nu over 1 maand, 1 week en 1 dag vertrek ik op zaterdag 5 november om 11.20 met het vliegtuig vanaf Brussel naar Birmingham, waar ik zal worden opgehaald door mijn host. Op zaterdag 14 januari vlieg ik weer terug om 12.05 met het vliegtuig vanaf Birmingham naar Brussel. Ik heb in deze periode ook rond de kerst 2 weken vakantie en dan komt mijn vader 12 dagen vakantie houden in Wellesbourne. De rede dat ik voor Engeland heb gekozen is heel simpel; om mijn Engels bij te spijkeren. Ben benieuwd hoe de eerste week zal zijn, met mijn handen en voeten zal ik vermoedt ik mijn verhaal duidelijk moeten maken, maar dat komt hopelijk goed. Vlakvoor mijn vertrek zal ik beginnen met mijn 'dagboek' bij te houden. See you later! xxxx Shirley

Actief sinds 27 Sept. 2011
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 24629

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 05 Juni 2015

Studeren in het buitenland

26 Augustus 2013 - 25 Januari 2014

Shirley goes wild in South Africa

04 November 2011 - 14 Januari 2012

Stage in Wellesbourne

Landen bezocht: