My first day in England - Reisverslag uit Wellesbourne Hastings, Verenigd Koninkrijk van Shirley Voorde - WaarBenJij.nu My first day in England - Reisverslag uit Wellesbourne Hastings, Verenigd Koninkrijk van Shirley Voorde - WaarBenJij.nu

My first day in England

Door: shirleyvandevoorde

Blijf op de hoogte en volg Shirley

05 November 2011 | Verenigd Koninkrijk, Wellesbourne Hastings

Helly everybody!

Gisterenavond om half 10 lokale tijd ben ik aangekomen in Engeland. Het was niet een heel groot vliegtuig en er zaten vooral zakenlui in.
Nadat ik mijn koffer van de band had gehaald, werd ik door Paul ontvangen dei me met de taxi naar Sue bracht. Onderweg naar Wellesbourne praatte hij erg veel en vertelde over wat vooral leuk is om te doen en te bezoeken. Ook was hij in Nederland geweest en zei hij dat mijn Engels erg goed was, want zijn Nederlands was echt niks waard haha. Tijdens het rijden begon het behoorlijk hard te regenen, ik had het niet echt getroffen want het was al een aantal weken redelijk goed geweest en nu begon het te regenen. Zelf reist hij veel en was ook in Nederland geweest. Daar had hij vooral de toeristische dingen gedaan zoals Kinderdijk en het Anne Frank huis bezoeken.Toen we in Wellesbourne aankwamen liet hij zien waar je het beste kon eten en waar mijn stage was. Dat is echt dichtbij mijn verblijf, haha.

Rond half 11 kwam ik aan bij Sue haar huis, waar ze me op wachtte met haar hondje Lilly. Nadat de koffers waren uitgeladen, heb ik even zitten kletsen met haar. Gelijk bood ze me een 'cup of tea' aan, 'with sugar or milk? sugar, please'. Die melk probeer ik later wel, haha. Ze vertelde me vanalles en nog wat, ze gaat 2 weken op vakantie wanneer ik hier ben naar de Caribean. Ook had ze al een heleboel van de wereld gezien en heeft op haar koelkast en verwarmingsboiler van elke plek waar ze is geweest een magneet. Ook zij zei dat mijn Engels goed was, ik vertelde dat me dat echt verbaasde dat zij en Paul dat hadden gezegd.

Na een half uurtje hebben heeft Sue mijn kleine koffer meegenomen en ik mijn grote koffer (met 21,9 kg aan bagage!) naar boven, de 2e etage waar ik mijn kamer had. Toen ik boven kwam moest ik echt ff op adem komen en het paste net met de trap haha. Ik denk als ik terug ga, dat ik alles maar beneden in pak. Sue liet me ook nog de badkamer zien en ik heb een eigen plankje voor mijn spullen. Vervolgens alles uitgepakt en opgehangen en opgeruimd. Rond half 12 heb ik nog even tegen Sue gezegd dat ik ging slapen. In mijn bed met mijn pyjama aan heb ik mijn kado'tjes uitgepakt die ik van mijn familie had gehad, echt onwijs leuk! Bedankt iedereen!

Ik heb trouwens een kledingkast, bureautje, tv en een 2 persoonsbed, hoe luxe kun je het hebben.


Vanochtend heb ik samen met Sue & Lilly een wandeling gemaakt door Wellebsourne en ben ik nog even naar de supermarkt geweest. Daar bleek dat mijn pinpas niet werkte op dat apparaat, gelukkig accepteren ze bij de bank wel maestro, dus daar haal ik gewoon mijn geld. Haha. Net even gegeten samen met Sue en nu ff alles instaleren met het internet en alles ff uitzoeken hoe het werkt.

Het is vandaag trouwens een of andere feestdag, want er was ene Guy in 1600 en die wou toen het parlementsgebouw in de fik zettene n op blazen. Gelukkig waren ze er achtergekomen en kon het voorkomen worden, daarom vieren ze feest en vanavond is er vuurwerk in heel Engeland.

xxx

  • 05 November 2011 - 19:02

    Ridette:

    Leuk om je verslag te lezen .
    We gaan elke dag even kijken hoe het daar met je gaat, en om je belevenissen te volgen.
    XX

  • 05 November 2011 - 19:15

    Ria Pielaet:

    Hey shirley goed aangekomen in engeland
    geniet van je vrije tijd en succes met je stage
    we denken aan je
    groetjes ria en hans

  • 05 November 2011 - 20:30

    Kelly & Papa:

    hoi,
    leuk dat het zo leuk is ! :)
    ben blij dat je geen overgewicht had hahaha.
    wat voor soort hondje is het die Sue heeft? en is het mooi daar, is het een grote stad?

    groetjes en have fun.
    papa, kelly & lennard

  • 06 November 2011 - 14:53

    Marinka:

    Hee Shirley,

    Mooi dat je goed aangekomen bent en je je een beetje kunt redden tussen al die Engelse mensen:P Veel plezier en ben benieuwd naar je verhalen!

    xx

  • 06 November 2011 - 17:10

    Tante Miriam,:


    Hoi Shirley,
    Blij dat alles goed verlopen is tot nu toe.
    Het ziet er allemaal leuk uit op de foto's.
    En dat je zo leuk ontvangen word door Sue.
    succes morgen met je eerste werkdag,
    We lezen het wel hoe het was.

    Doei groetjes uit turkien van Ome Stant Tante Miriam en Glenn.

  • 07 November 2011 - 17:53

    Astrid:

    En hoe was je eerste dagje stage???

    We hopen dat je het heel erg naar je zin heb op je stage en bij sue.
    Geniet van al het moois daar in Engeland en we hopen dat je over 10 weken ook nog wel een beetje nederlands kan,hoor.
    Geniet ze,
    Erwin ,Astrid,Esmay en Rowen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shirley

Hallo allemaal, Ik ben Shirley Van de Voorde. Voor mijn opleiding Paraveterinair niv.4 ga ik op stage naar Groot-Brittanie. Ik ga hier op stage bij een dierenkliniek: Avonvale Veterinary Centre in Wellesbourne, Warwickshire. Dit is 8 mile van Stratford-upon-Avon, de geboorteplaats van Shakespeare. Tijdens mijn stage zal ik dezelfde werkzaamheden uitvoeren als de Paraveterinairen, denk aan operaties assisteren en helpen bij consulten. Ik verblijf bij een host, die 10 minuten van stage af woont samen met haar dwergsnauzer Lilly. Nu over 1 maand, 1 week en 1 dag vertrek ik op zaterdag 5 november om 11.20 met het vliegtuig vanaf Brussel naar Birmingham, waar ik zal worden opgehaald door mijn host. Op zaterdag 14 januari vlieg ik weer terug om 12.05 met het vliegtuig vanaf Birmingham naar Brussel. Ik heb in deze periode ook rond de kerst 2 weken vakantie en dan komt mijn vader 12 dagen vakantie houden in Wellesbourne. De rede dat ik voor Engeland heb gekozen is heel simpel; om mijn Engels bij te spijkeren. Ben benieuwd hoe de eerste week zal zijn, met mijn handen en voeten zal ik vermoedt ik mijn verhaal duidelijk moeten maken, maar dat komt hopelijk goed. Vlakvoor mijn vertrek zal ik beginnen met mijn 'dagboek' bij te houden. See you later! xxxx Shirley

Actief sinds 27 Sept. 2011
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 24632

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 05 Juni 2015

Studeren in het buitenland

26 Augustus 2013 - 25 Januari 2014

Shirley goes wild in South Africa

04 November 2011 - 14 Januari 2012

Stage in Wellesbourne

Landen bezocht: