Early Christmas This year - Reisverslag uit Wellesbourne Hastings, Verenigd Koninkrijk van Shirley Voorde - WaarBenJij.nu Early Christmas This year - Reisverslag uit Wellesbourne Hastings, Verenigd Koninkrijk van Shirley Voorde - WaarBenJij.nu

Early Christmas This year

Door: shirleyvandevoorde

Blijf op de hoogte en volg Shirley

04 December 2011 | Verenigd Koninkrijk, Wellesbourne Hastings

Gisterenochtend heb ik samen met Sue en Lilly (hondje van Sue) een wandeling gemaakt en vervolgens in de Church aan de Bridge Street bezocht, want daar was de Christmas Tree Festival. Was echt grappig, van elk bedrijf in Wellesbourne hadden ze een kerstboom aangekleed. Van de dierenklinike hadden we een Labrador Re-TREE-ver gemakt, hij was echt leuk geworden. De kapper had föhns en scharen in de kerstboom handen; het restaurant had vorken,messen en lepels in de boom hangen; de vliegveld had helikoptertjes en vliegtuigjes er in hangen; de groenteboer had allerlei fruit en groente in de boom hangen; de bank had nepgeld enz. Zo gek als je het kon verzinnen, er hing echt van alles in de bomen. Een paprika of wc-borstel als piek, haha

Ook kon je er eten, dus we hebben snel Lilly 'gedumpt' en om een kom soep 'Butternut squash' gegaan en daarna nog mince pie(superlekker, ben verslaafd) en tea gedronken. Ik ebn al redelijk ingeburgerd. Op mijn eerste stagedag vroegen ze of ik suiker in mijn thee wou, dus ik zei van wel. Toen kreeg ik dus thee met suiker EN melk, gelukkig is het lekker en nu drink ik altijd mijn thee met milk ook thuis.

Vervolgens zijn we met de auto naar een huis van National Trust gegaan. National Trust is een goed doel dat oude momentele panden onderhoud. Ze doen hier erg veel voor goede doelen, zo hadden we 2 weken terug Children in Need, hiervoor werd geld opgehaald voor kinderen die het nodig hebben; van een gehandicapt kind tot kinderen waarvan de ouders weinig geld hebben. Zo was er de dag voor Children in Need een concert met artiesten als; Lady Gaga, James Morisson, Coldplay, Jessie J en nog veel meer. Daarnaast gingen ze van stage ook geld ophalen voor een organisatie die huisdieren van terminale zieke mensen opvangen, na het overlijden van hun baasje.
Nu weer terug naar Upton House, dit huis was helemaal aangekleed in kertststijl van de jaren 30. Van het aankleden van de tafels tot het dansen in de ballroom, hier waren danser die danste in die tijd. Ze konden niet tippen aan de danser bij Strictly Come Dance, vonden Sue en ik maar goed het was wel erg leuk. Daarnaast hebben we nog een deel van eht huis bezocht, oude wasruimte en zulk soort dingen. Daarna een wandeling gemaakt in de tuin, was echt ene mooie tuin en een mooi huis. Ook was er een kerstmarktje.

Vervolgens weer terug gegaan naar huis. Samen met Sue lekker pasta gemaakt. Rond half zeven was Pat hier, dat is een vriendin van Sue. Ze waren in September naar China geweest en precies gisteren werd het album afgeleverd dus nog ff foto's gekeken.
Rond kwart voor zeven richting Warwick Art Centre. We waren precies op tijd in het gebouw. We gingen naar een concert met allerlei kerstliedjes en carols, was echt leuk. Was een koor dat bestond uit 230 zangers en dan nog een orkest, van bekende liedjes als; Last Christmas tot voor mij wat onbekendere liedjes. Maar was erg leuk en geslaagd.

Zoals je ziet vermaak ik me hier wel en ben al helemaal in de Christmas mood; de kerstliedjes zijn hier ook al helemaal op de radio.
Vandaag een lui dagje, rond half 12 Sue uitgezwaaid. Ze is tot vrijdag in Devon. Ze heeft daar een vakantiehuisje die ze verhuurd en dat huisje krijgt een nieuwe boiler; dus ze wilt kijken of dat ding werkt, hahaha. Daarnaast ga ze vooral lekker veel vrienden ontmoeten daaro, Lilly is ook met haar mee.

Ik heb trouwens nog een grappig verhaal. Vrijdagavond toen ik hier weer thuis was, was Sue niet thuis. Dat gebeurt wel vaker maar rond 9 uur was ze nog niet terug. Ik dacht ik kijk mijn film wel ff af, dus rond 10 uur liep ik naar beneden en Sue was net een half uur thuis. Ze had een terrible day gehad. Ze verhuurt wat appartementen in Leamington en in 1 van de appartementen was een gezin met 2 kinderen ingetrokken sinds woensdag. Ze wouden graag Sue ontmoeten dus ze had afgesproken om 6 uur, ze was al iets te laat en werd al helemaal plat gebeld maar dacht ik ben er zo. Toen ze daar aan kwam trof ze de Indische familie op de gang aan met 2 huilende kinderen, een jongentje van 5 en een meisje van 2 jaar. De familie had 5 jaar in Amerika gewoond en waren naar de UK verhuisd voor 5 maanden, vanwege het werk van de vader. Sue had aangebeld voor de intercom om zichzelf in te laten, toen de moeder naar beneden liep rende de kinderen naar beneden en viel de deur dicht. De vader kwam net na Sue binnen en toen Sue vroeg of hij een sleutel had verklaarde hij dat hij die ochtend veelte druk was geweest dus maar de niet de sleutel had meegenomen, want hij ging er vanuit dat zijn vrouw hem wel binnen zou laten. Dat ging dus niet echt lukken. Vervolgens vroegen ze aan Sue of ze een sleutel mee had, maar die had ze niet mee omdat ze er natuurlijk niet vanuit ging dat de familie zichzelf zou buiten sluiten. Ook zag ze het niet zitten om helemaal naar Wellesbourne te rijden, omdat dit meer dan half uur op en neer zou betekenen dus besloot ze haar zoon te bellen die in Leamington woont. Maar die kreeg ze niet te pakken, batterij bijna leeg dus dan maar naar zijn huis. De familie het nummer van haar zoon maar gegeven in het geval dat, die hadden haar zoon helemaal plat ge-sms’t terwijl Sue onderweg was. Aangekomen bij haar zoon had hij natuurlijk helemaal geen sleutel gelabeld, dus maar met alle sleutels en zoon naar de Indische familie. Daar waren de kinderen ondertussen nog steeds aan het janken, omdat het ijskoud was op de gang en het licht elke 2 minuten uitviel. Na eindelijk de goede sleutel te hebben gevonden stormde iedereen gelijk het huis binnen. Eenmaal binnen vertelde de vader dat het appartement te klein was en of ze misschien een groter appartement had. Nee die had ze niet. Ook vonden ze het bed te hard, eenmaal in de slaapkamer aangekomen hadden ze 2 matrassen van de andere kamer in 1 kamer gepropt en verklaarde ze dat ze altijd met z’n alle sliepen. Ik zei tegen Sue toen ze dat vertelde; en dan zeggen ze nog dat het te klein is, ze hebben gewoon 1 kamer over. Vervolgens sprong het jongetje van 5 op het bed en maar zeggen dat ie hard is. Sue kreeg zowat wat toen hij dat deed en de ouders zeiden gewoon niks. Vervolgens gingen ze naar de badkamer, de kraan ging volgens de kinderen wat stroef en daarna naar de woonkamer en toen vroeg die moeder het meest idiote wat ik en Sue ooit hebben gehoord; ‘How can I protect the walls?’. Sue; ‘Huh, why?’ en de moeder vertelde het jongentje in elk huis waar ze hadden gewoon had geschilderd op de muur. Toen heeft Sue gezegd dat hij niet op de muren mocht schilderen en heeft het ook nog eens heel boos en eng tegen dat jongetje gezegd, haha. Dat kind schrok zich helemaal dood en hopelijk begreep hij de boodschap. Daarnaast hadden ze de tafels aan de kant geschoven en alle papiertjes die Sue onder de stoelpoten had gedaan voor het beschermen tegen het tapijt gewoon laten zitten. Ook vroeg de moeder of er misschien een ander slot op mocht, het verwende joch liep nog al eens weg en in Amerika bracht de Cops hem dan terug. Ook dacht ze dat in UK ook wel zo zou zijn, maar dat doen ze hier echt niet. Toen ze nog vroegen of Sue en haar zoon een kopje thee wouden heeft Sue maar gezegd dat ze naar huis ging, haar zoon zou eerst naar iets gaan met z’n vriendin maar hij was ook al te laat en Sue had nog steeds niet avond gegeten en Lilly zat ook in de auto. Het was maar goed dat Lilly niet mee naar binnen was gegaan want die had zich dood geschrokken met die kinderen. Ik heb echt helemaal in een deuk gelegen toen Sue het vertelde, haha

Ik ga nu maar verder met mijn stageopdrachten.

Xxx with lots of love from Wellesbourne, Shirley


  • 04 December 2011 - 15:21

    Ridette:

    We hebben hier helemaal in een deuk gelegen!
    Je maakt daar echt de gekste (maar ook leukste ) dingen mee!
    Moet je veel opdrachten maken voor je stage?
    Bye bye!

  • 19 December 2011 - 16:50

    Tante Miriam.:

    Hoi Shirley, Bedankt voor je leuke kerstkaart.
    Wat een gave kerstbomen zeg vooral die van jullie kliniek.
    Nog een weekje en dan is het al christmas en over een paar weekjes ben je alweer thuis.
    Geniet ervan samen met daddy in Wellesbourne.Als opa en oma hier zijn met kerst kan ik ze laten zien waar je zit want ze zijn ook beniewd hoor.
    Eefje had haar mand vol gelegd met kerstspullen terwijl ik weg was uit de dozen die klaar stonden en ook de onderkant van de kast in de kamer had ze voor een deel leeggekrauwd en heefd ze 6 waxinelichtjes opgegeten die roken naar vanille allen de kaars had ze op de buiten

  • 19 December 2011 - 17:06

    Tante Miriam:

    kant niet.ook lag er een flesje rum naast de kast gelukkig niet kapot anders was ze nog dronken geweest ook.
    Nou Shirley Merry Christmas en tot volgend jaar,
    Groetjes uit Turkien van ons allemaal
    Bye Bye zwaai zwaai.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shirley

Hallo allemaal, Ik ben Shirley Van de Voorde. Voor mijn opleiding Paraveterinair niv.4 ga ik op stage naar Groot-Brittanie. Ik ga hier op stage bij een dierenkliniek: Avonvale Veterinary Centre in Wellesbourne, Warwickshire. Dit is 8 mile van Stratford-upon-Avon, de geboorteplaats van Shakespeare. Tijdens mijn stage zal ik dezelfde werkzaamheden uitvoeren als de Paraveterinairen, denk aan operaties assisteren en helpen bij consulten. Ik verblijf bij een host, die 10 minuten van stage af woont samen met haar dwergsnauzer Lilly. Nu over 1 maand, 1 week en 1 dag vertrek ik op zaterdag 5 november om 11.20 met het vliegtuig vanaf Brussel naar Birmingham, waar ik zal worden opgehaald door mijn host. Op zaterdag 14 januari vlieg ik weer terug om 12.05 met het vliegtuig vanaf Birmingham naar Brussel. Ik heb in deze periode ook rond de kerst 2 weken vakantie en dan komt mijn vader 12 dagen vakantie houden in Wellesbourne. De rede dat ik voor Engeland heb gekozen is heel simpel; om mijn Engels bij te spijkeren. Ben benieuwd hoe de eerste week zal zijn, met mijn handen en voeten zal ik vermoedt ik mijn verhaal duidelijk moeten maken, maar dat komt hopelijk goed. Vlakvoor mijn vertrek zal ik beginnen met mijn 'dagboek' bij te houden. See you later! xxxx Shirley

Actief sinds 27 Sept. 2011
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 24616

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 05 Juni 2015

Studeren in het buitenland

26 Augustus 2013 - 25 Januari 2014

Shirley goes wild in South Africa

04 November 2011 - 14 Januari 2012

Stage in Wellesbourne

Landen bezocht: