Christmas holiday - Reisverslag uit Wellesbourne Hastings, Verenigd Koninkrijk van Shirley Voorde - WaarBenJij.nu Christmas holiday - Reisverslag uit Wellesbourne Hastings, Verenigd Koninkrijk van Shirley Voorde - WaarBenJij.nu

Christmas holiday

Door: shirleyvandevoorde

Blijf op de hoogte en volg Shirley

04 Januari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Wellesbourne Hastings

Hello everybody!

Hoe gaat het met jullie allemaal?Goeie kerst gehad en geen vingers verloren tijdens oud en nieuw? Hopelijk niet dat laatste, (:

Wow ik moet echt ff een heel verslag gaan schrijven wat ik de afgelopen weken heb gedaan.

De zondagochtend nadat Sue was vertrokken, kwam ik beneden en stond er een kadotje van Sue en Lilly. Echt onwijs lief, een leuke pyjama gehad van dr voor mijn kerst.

Stageweek 7:
Het was erg rustig die week, maar ondanks dat zijn we lekker bezig geweest. Al wat simulaties gedaan en heel veel van mijn lijstje kunnen afschrijven. Zo heb ik die week een injectie in de spier gegeven; een kat die onder sedatie moest. Ook zelf röntgen foto's gemaakt, dit was erg grappig trouwens. We hebben op de praktijk een wat ouder apparaat, hierbij heb ik het apparaat ingesteld en mocht ik vervolgens op de knop drukken. Dat was niet zo moeilijk, dus wat ik in Engeland heb geleerd is op een knopdrukken, haha. Ook heb ik de laatste vrijdag een infuus aangelegd, in Roemenie had ik dit gelukkig al wat vaker gedaan. Hier was het de eerste keer en hij zat gewoon in 1 keer, gelijk ook een verband aangelegd. Ook had ik bij die hond bloed afgenomen.

Op de donderdagochtend in onze theepauze hadden we Secret Santa. Ik heb een leuke oranje sjaal gehad, maar wie mijn secret santa was is nog steeds een raadsel, haha. Mijn stagebegeleidster vond haar kado's ook erg leuk.

Vrijdag 23 december:
Die dag was ik om 4 uur gestopt, want papa kwam naar mij die dag. Hij was om half 4 in Birmingham en daar stond de taxi op hem te wachten om hem naar Wellesbourne te brengen. Rond 5 uur was hij in Wellesbourne. Eerst ff bij gekletst en had hij allemaal cadeautjes voor mij mee en kaartjes van iedereen thuis; dat had ik niet verwacht en dat had oom niet gehoeven. Maar wel heel erg lief. Ik heb ze niet allemaal gelijk uitgepakt, op kerstdag heb ik de meeste uitgepakt. Bedankt! Kelly jij nog bedankt voor de kerstboom, haha

Vervolgens zijn we die avond gelijk naar de Fish&Chips bar geweest om Fish&Chips. Kon papa gelijk inburgeren.

Zaterdag 24 december: Christmas Eve &Stratford-upon-Avon
Eerst even naar de plaatselijke supermarkt, maar hier hadden ze nog steeds geen kalkoen voor 2 personen. Ik had dat die week al eens gevraagd en maar gelijk utigelegd dat ik Nederlandse was en dat we eens een echt Engelse kerst wouden hebben. De jongen aan wie ik het vroeg moest ermee lachen, haha.

Vervolgens naar Stratford-upon-avon. Daaro een kalkoen bij Marks&Spencer gekocht, voor 4-6 personen, dan maar 2 dagen kalkoen. Vervolgens naar de Nutcracker, dat is een winkeltje met allemaal kerstspulletjes(ik geloof heel het jaar door, haha). Vervolgens nog in wat winkels geweest en daarna naar de Royal Shakespear Company(RSC). Dit is een theater waar ze verschillende voorstelling doen, vooral rondom Shakespears werk. We mochten een kijkje nemen naar het decor van Robin Hood en hebben ook wat gegeten. Vervolgens zijn we ook in de toren geweest, hieruit heb je een mooi uitzicht over Stratford en de omgeving. Heel erg gaaf met alle heuvels. Daarna nog Chinees gehaald bij Sainsbury’s en dan met de bus weer terug naar Wellesbourne. Hier lekker op de bank gezeten en de chinees opgegeten.

Zondag 25 december: Christmas Day!
Wat voelde ik me bagger, met diarree stond ik op. Lekker begin van de kerst, zucht. Vervolgens me aangekleed en naar beneden. Na wat geroosterd brood moest ik vervolgens spugen, bah. Ook mijn cadeaus uitgepakt; nogmaals HEEL EG BEDANKT ALLEMAAL! Rond 2 uur dacht ik dat het wek beter ging, dus dacht ik dan maak ik ff een wandelingetje met pa door Wellesbourne. Halverwege voelde ik me toch redelijk ziek en toen zijn we maar terug gegaan. Voelde me echt lullig dat ik net dan last had van diarree en spugen, net met kerst. Op de avond nog ff de kerstspecials van EastEnders en Strictly come dancing.

Maandag 26 december: Boxing Day
Normaal gesproken zouden we die dag naar Warwick Castle zijn gegaan, maar omdat ik mijn buik nog niet echt vertrouwde hebben we het lekker lui aangedaan. Lekker films gekeken; van Shrek tot ofcourse Home Alone.

Gelukkig ging het op de avond al stukke beter, dus hebben we kalkoen, met aardappeltjes en salade gegeten, hmmmm.

Dinsdag 27 december: Wariwck Castle
Eerst ff Kelly en Lennard een fijne vakantie gewenst via een sms’je. Daarna Opa Hertjes gebeld voor z’n verjaardag en daarna snel naar de bus om naar Warwick Castle te gaan. Gelijk na aankomst in de Dungeon geweest, gelukkig vond ik het niet heel eng, haha. Papa werd 2x naar voren geroepen; de eerste keer had hij de wc zogenaamd niet goed schoongemaakt en de 2x keer zou hij worden geëxecuteerd maar dit ging mis want degene die dat moest doen sloeg mis. Was zo grappig, want ap deed natuurlijk alsof hij het niet snapte haha.

Na de Dungeon in de Kingmaker geweest, hier hadden ze allemaal poppen gekleed in verschillende beroepen die ze uitoefende op het kasteel. Daarna in de torens geweest van het kasteel; weer een prachtig uitzicht van de omgeving en van Warwick. Maar die toren was wel erg hoog, haha. Daarna ff een hapje gegeten en toen we van het restaurant kwamen waren ze bezig met een roofvogelshow, ze hadden mooie vogels. Na de show ff gekeken waar de volgens zaten en een wandeling gemaakt langs het water en de machinekamer gezien. Daarna nog in de Great Hall geweest, was erg mooi en ook bij de Royal Secrets&Scandals geweest. Daarna nog even de vogelshow gezien, mooie foto’s gemaakt en toen hadden we wel heel het park gezien.

Op de avond de laatste kalkoen gegeten en vroeg naar bed voor de volgende dag.

Woensdag 28 december: Oxford
Rond 8 uur met de bus richting Leamington Spa en vervolgens overgestapt daar om met de trein verder te gaan naar Oxford. Rond kwart over 9 waren we en we waren als eerste in de Sight Seeing Bus, gelijk de beste plekken uitgezocht. Dit was z´n dubbeldekker, die hebben we hier wel meer.

Eerst hele de tour gedaan door Oxford. Daar hebben we iets van 19 universiteiten en ik geloof 16000 studenten. Da is nog eens wat anders dan in Barneveld, haha. Bij ons op stap punt waar we waren opgestapt kwam er een gids mee, een onwijs irritante Britse jongen. Dus besloten we maar snel dat we uitstapte. Dit was in de buurt van het winkeltje van Alice in wonderland uitgestapt. Hier langs een kerk en de sportvelden van de universiteiten gelopen naar de winkels. Hier lekker geshopt en gegeten in de Pizzahut. Daarna weer een toren beklommen en weer een prachtig uitzicht over de stad, echt gaaf!

Daarna nog lekker souvenirs gekocht voor iedereen en terug gelopen naar een opstap punt om vervolgens met de bus naar het station te gaan waar in de trein terug naar huis gingen, daarna overgestapt in Leamington Spa en rond 5 uur weer terug. Maar we waren goed moe.. Gelukkig hadden we volgende dag een lekker rust dagje, dus dat werd lekker lang uitslapen.
Donderdag 29 december: Naar de praktijk
Eerst ff uitgeslapen en daarna naar de dierenpraktijk. Daar heb ik een rondleiding gedaan voor pap, zodat hij zag waar ik stage liep. Daarna naar de supermarkt voor nog wat boodschappen.

Vrijdag 30 december: Birmingham SeaLife & Bullring
Ik kwam er achter dat er ook ene bus vroeger ging dus maar snel die bus gehaald om half 9 en dan met de bus van Stratford naar Birmingham. Was erg grappig want we gingen via ‘Shirley’, dit is een voorstad van Birmingham. Bij mijn vorige bezoek aan Birmingham was helaas mijn camera leeg dus had ik geen foto’s kunnen maken, maar nu wel. Dus wat foto’s gemaakt van alle borden met mijn naam erop, haha. Het is best bizar om je naam op ene fish&chips bar en een golfclub te zien staan.

Bij de Bullring zijn we uitgestapt, ff snel naar 1 van de winkels. Daar hadden we een jellybeans Bull(stier), te cool. Daarna maar eerst ff naar het SeaLife gelopen, nu gelukkig stukke sneller dan de laatste keer, toen had ik er 1,5 uur overgedaan en nu maar 20 minuten. Het was gelukkig niet zo druk op de ochtend.

Het SeaLife in Birmingham heeft vooral aquariums en 3 ottertjes: Mango, Appricoat en Kiwi! Het was ook anders ingedeeld, maar wel erg leuk om het eens ergens anders te zien. Ze hadden vooral vissen,haaien en roggen uit tropische delen. Ook hadden ze een Ocean met; roghaai, zwartpunthaaitjes, zeeschildpad en hamerhaaien!(die van flipper) Ook hadden ze een deel met schildpadden en een soort doolhof met spiegels. We zijn ook in de bioscoop daar geweest; de Polar Express in 4D, haha. Daarnaast ook nog de voedering van de ottertjes gezien, omdat we nog ff moesten wachten op de film liepen we ff terug. Was er een kindje die liet per ongeluk een boekje in een aquarium vallen, liepen die mensen met dat kind gewoon weg. Dus toen hebben we maar ff tegen iemand van de Staff gezegd dat er een boekje in een aquarium lag, hadden die mensen gewoon niet gedaan. Echt zo dom!

Na SeaLife zijn we terug gelopen naar de Bullring, onderweg ff bij de Mac gegeten. Daarna eens flink geshopt in de Bullring, ik had gewoon verschillende winkels nog niet gehad, omdat het zo groot is! Ik geloof dat er iets van 160 winkels zitten, wow. Daarna nog even op de markt geweest en toen met de bus naar huis. Rond 7 uur waren we thuis.

Zaterdag 31 december: Newyears Eve & Wellesbourne Outdoor Market

Na te hebben uitgeslapen zijn we naar de outdoor market in Wellesbourne geweest, heel veel kramen stonden er al niet omdat het oudjaarsdag was maar pap vond het inderdaad ook erg groot en dat is het ook. Na de markt zijn we ff naar de supermarkt geweest en op de avond hebben we zalm met rijst gegeten en gekaart. Nog wat televisieprogramma’s gekeken en om 12 uur aftellen en het vuurwerk in London kijken op de tv. Dat is echt niet normaal hoeveel vuurwerk. Hier Wellesbourne was het erg stil met het vuurwerk; we hebben wel wat knallen gehoord maar niet gezien. Rond 1 uur maar eens naar mijn bedje.

Zondag 1 januari 2012!!: Newyears day
Vooral een lekkere luie zondag gehouden en op de avond ff een hapje gegeten bij de lokale pub. Was er leuk en lekker. Ook heel anders dan in Nederland, hier lopen ze naar afloop van het eten naar de bar om daar nog een drankje te doen.

Maandag 2 januari: Stratford & Shakespears huizen
Op de maandagochtend was Sue net terug van haar vakantie. Goed brak want er had een kind lopen janken in het vliegtuig waardoor ze de hele nacht niet had geslapen. Even bijgeklets en vervolgens met de bus naar Stratford. Omdat Stratford bekend is van Shakespear hebben we 3 huizen bezocht; Birthplace, Nash House & Hall’s Croft. We dachten eerst wat moet dat worden omdat we beiden niet echt veel met Shakespear hebben; maar het bleek toch erg mooi te zijn. Ook leuk om te zien hoe ze in die tijd leefde enz. In de Birthplace zag je vooral hoe Shakespear had geleefd in zijn jonge jaren en kreeg je ook uitleg over zijn leven. Nash House is het huis dat hij toen hij eindelijk genoeg geld had heeft gekocht om met zijn gezin te gaan wonen. Ik Geloof dat hij daar toen 120 pound voor heeft moeten betalen, was er veel voor in die tijd. Daarna zijn we in Hall’s Croft geweest; dit is het huis waar de dochter van Shakespear Susanne heeft gewoond met haar man. Haar man was een doktor en je zie ook de vroegere dokterspraktijk.

Nadat hebben we nog ff geshopt en een hippiebusje kerstbal gekocht bij de Nutcracker en naar de speelgoedwinkel geweest om te vragen of ze daar een swingbal hadden, die hadden we niet maar ze wisten wel waar we het over hadden. Toen weer terug naar Wellesbourne en bij gekletst met Sue en Lilly was ook weer terug thuis. D’r haar zat lekker florissant, haha.

Dinsdag 3 januari: Warwick
Toen zijn we ff naar Warwick geweest; wat antiek zaakjes bezocht en wat gegeten. EN na 8/9 weken heb ik eindelijk flesjes met Ice Tea gevonden!!!!! Gelijk 4 ingeslagen, daar heb ik serieus overal voor gekeken en bij de drogist hebben we het dan eindelijk gevonden.

Rond 3 uur weer terug thuis en de koffer van pa ingepakt en nog ff televisie gekeken. Ook met Sue en Lilly op de foto gegaan, Lilly snapte er niks van natuurlijk.

Woensdag 4 januari: Pa vertrek weer richting Nederland
Op de ochtend nog even naar de supermarkt om zowat mijn laatste boodschappen alweer te doen. Rond 1 uur was Paul hier om papa op te halen en weg te brengen naar het vliegtuig. Ik ben mee geweest om hem ff te helpen. Pap afscheid genomen van Sue en Lilly en toen zijn we richting Birmingham gereden. Daar ben ik met pap mee gelopen naar de check-in. Daar was een Belgische man die naar Brugge moest, dus dat was wel makkelijk. Nog ff zijn koffer gewogen en die woog iets van 17 kg, zijn handbagage was 8.6 kg haha. Daar zaten alle souvenirs in.

Zo ga ik maar ff eten pasta met zalm maken. Wow, wat gaat het snel. Echt raar dat papa nu alweer thuis is. Het was erg gezellig.

Komende dagen ga ik ff wat dingetjes doen voor mijn verslag en misschien nog ff naar Stratford en Coventry. Nog ff genieten dat ik hier ben, het gaat al snel genoeg.

Greetings Shirley xxx

  • 04 Januari 2012 - 17:42

    Rowen:

    heeii hoe is het daar,
    is het leuk met de diertjess
    een vraagje:
    Hoeveel mc`s heb je al gehadd..:p

    doegg :D

  • 06 Januari 2012 - 08:48

    Marinka:

    Wat een verhalen, leuk hoor:) Hier heb ik wat minder bijzondere dingen beleefd, maar t is hier ook gezellig. Oud en nieuw in Brabant gevierd, dat was wel gezellig. En nu nog wat aan verslag doen en af en toe naar stage. Volgende week alweer het laatste weekje, snik! Heel veel plezier nog daar! Is het bij jullie ook zo'n storm?? Hier heel veel wind en regen, xxxxx Marinka

  • 06 Januari 2012 - 14:43

    Papa, Oma & Kelly:

    Hee Mattie!!

    Echt een leuk stukje, en leuke dingen heb je gedaan?
    Vandaag lekker naar Coventry, gezellig hoor! Volgende week kom je alweer thuis, gaat echt snel he!!!
    Wanneer gaan we keer skypen?
    tot snel mattieeee
    ik heb weer zin om je te zien! :D

    xxxxxxx

  • 08 Januari 2012 - 18:58

    Ridette:

    Ha Shirley!
    Een heeeeel geweldig 2012!
    Wat was het leuk om even te chatten met jullie vanuit Friesland, en te horen dat alles daar O.K.was.
    De kerstvakantie is hier weer voorbij, en jij gaat alweer de laatste week van je stage in.We zijn natuurlijk benieuwd naar alle foto's en verhalen.
    Heel veel plezier deze week!Geniet ervan!!En natuurlijk een hele goeie reis gewenst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shirley

Hallo allemaal, Ik ben Shirley Van de Voorde. Voor mijn opleiding Paraveterinair niv.4 ga ik op stage naar Groot-Brittanie. Ik ga hier op stage bij een dierenkliniek: Avonvale Veterinary Centre in Wellesbourne, Warwickshire. Dit is 8 mile van Stratford-upon-Avon, de geboorteplaats van Shakespeare. Tijdens mijn stage zal ik dezelfde werkzaamheden uitvoeren als de Paraveterinairen, denk aan operaties assisteren en helpen bij consulten. Ik verblijf bij een host, die 10 minuten van stage af woont samen met haar dwergsnauzer Lilly. Nu over 1 maand, 1 week en 1 dag vertrek ik op zaterdag 5 november om 11.20 met het vliegtuig vanaf Brussel naar Birmingham, waar ik zal worden opgehaald door mijn host. Op zaterdag 14 januari vlieg ik weer terug om 12.05 met het vliegtuig vanaf Birmingham naar Brussel. Ik heb in deze periode ook rond de kerst 2 weken vakantie en dan komt mijn vader 12 dagen vakantie houden in Wellesbourne. De rede dat ik voor Engeland heb gekozen is heel simpel; om mijn Engels bij te spijkeren. Ben benieuwd hoe de eerste week zal zijn, met mijn handen en voeten zal ik vermoedt ik mijn verhaal duidelijk moeten maken, maar dat komt hopelijk goed. Vlakvoor mijn vertrek zal ik beginnen met mijn 'dagboek' bij te houden. See you later! xxxx Shirley

Actief sinds 27 Sept. 2011
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 24618

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 05 Juni 2015

Studeren in het buitenland

26 Augustus 2013 - 25 Januari 2014

Shirley goes wild in South Africa

04 November 2011 - 14 Januari 2012

Stage in Wellesbourne

Landen bezocht: