Eerste stageweek, Fish & chips en Armistice Day - Reisverslag uit Wellesbourne Hastings, Verenigd Koninkrijk van Shirley Voorde - WaarBenJij.nu Eerste stageweek, Fish & chips en Armistice Day - Reisverslag uit Wellesbourne Hastings, Verenigd Koninkrijk van Shirley Voorde - WaarBenJij.nu

Eerste stageweek, Fish & chips en Armistice Day

Door: shirleyvandevoorde

Blijf op de hoogte en volg Shirley

12 November 2011 | Verenigd Koninkrijk, Wellesbourne Hastings

Hallo allemaal,

Hoe is het daar in Nederland? Hier gaat alles goed. Vandaag heerlijk weer!

Van de week begonnen met mijn stage, het was erg leuk en natuurlijk wel ff wennen. Vooral om een hele dag Engels te horen, gelukkig gaat het steeds beter. wel praten ze met een soort accent, dat het niet heel makkelijk maak om het te verstaan af en toe, haha. Op stage heb ik onder andere al geholpen bij de consulten, bij klaarmaken voor operaties (klaar zetten van anesthesie en opmeten van Ademhaling- Pols- temperatuur bij recovery patientjes). OOk heb ik geholpen bij de hydrotherapie, dat si watertherapie. Van de week was er een hond die verlamd is geweest, doordat hij is overreden door een vrachtwagen. Dankzij de hydrotherapie gaat het gelukkgi steeds beter, in het water lijkt het wel alsof er niks gebeurt is. Als hij gewoon op straat loopt, dan kan je het wel zien dat hij zijn achterpoten niet helemaal onder controle heeft. Maar voor de rest is hij gewoon vrolijk, echt bijzonder.

Vandaag heb ik eerst ff uitgeslapen en daarna naar de plaatstelijke outdoor market geweest. Dat groot en druk, de grootste van Engeland. Er komen zelf mensen van Birmingham om naar die market te gaan. Rond 3 uur ben ik samen met Sue naar een tuincentrum geweest in de buurt van Stratford, daar hadden ze al vanalles voor kerst, erg leuk om te zien. Daarnaast is zie je nu al veel op de televisie en op stage hebben ze het ook al over Christmas, echt raar. Want Nederland is helemaal in band van de aankomst van onze goedheiligman, terwijl hier iedereen al aan santa claus denkt.

In het tuincentrum hebben we nog wat gegeten en gedronken en daarna een wandeling gemaakt in Stratford, langs het water. Strax samen eten met Sue en kijken naar een Dansprogramma, dat om half 7 op tv is.

Gisteren was het trouwens Armistice Day, dat is een soort van wat bij ons op 4 mei is, het herdenken van alle slachtoffers van alle oorlogen. Ik zag van de week erg veel mensen op straat en tv met een soort klaproos als een soort button op hun kleren dragen. Ik snapte er natuurlijk niks van, dus heb het toen maar aan Sue gevraagd en toen vertelde ze dat dat daarom was. Dat is elk jaar op de 11ste dag van de 11ste maand, en dan houden ze 1 minuut stilte om 11 úur s'ochtends. Heel vreemd, bij ons is dat natuurlijk om acht uur s'avonds. Nu was het tijdens onze teabreak op stage, echt iedereen was stil en ook de mensen in de wacht kamer.

Gisterenavond heb ik trouwens lekker makkelijk gedaan, heel de week had ik braf gekookt (behalve donderdag, pizza!), dus daarom had ik Fish&chips gehaald bij de plaatstelijke Fish&chips bar. Echt lekker was dat!

Morgen ga ik denk ik met de bus naar Leamington Spa, ff naar de tourist information en ff winkelen.

xxx Shirley

  • 12 November 2011 - 21:52

    Papa, Lennard & Kell:

    Hee,

    leuk om je verhalen te lezen en fijn om te zien dat het daar allemaal zo leuk is ! Hier is alles goed, ik heb vandaag gewerkt en geleerd. En natuurlijk ook naar Sinterklaas gekeken want die is weer in Nederland! Echt raar dat ze dat niet in Engeland hebben haha!

    Echt bijzonder om het verhaal van de hond te lezen, erg fijn dat het helpt en dat het al stukken beter gaat!

    Gaat het wel goed met je engels, is het niet moeilijk om alles te begrijpen vooral bij de Dierenarts? want dan moet je toch allemaal moeilijke namen hebben enzo?

    Heb je je kertsboompje trouwens nog meegenomen? haha, dat vroeg papa af.

    Oh enne haha gijs die was weer hier aan deze kant, die belde weer op de laatste seconde hahaha.

    En het is hier wel lekker weer, alleen was het gisteren erg koud & fris!

    Heel veel plezier morgen & geniet er lekker van!
    xxx Groetjes uit Oostburg.

  • 13 November 2011 - 08:49

    Astrid:

    Wat super te lezen dat je een goede eerste week heb gehad.
    Als je eerste stap zo goed is dan komt t dan andere 9 weken ook wel goed.
    Dikke x

  • 13 November 2011 - 08:54

    Rowen:

    heeiii
    leuk te lezen dat het goed gaat :)
    het engels gaat ook goed las ik, haha
    nog veel plezier.
    xx
    xD

  • 13 November 2011 - 12:49

    Marinka:

    Hee Shirley,

    Mooi dat het zo leuk is daar! Echt bijzonder met die hydrotherapie lijkt me, dat heb je hier nog niet zoveel. En doen ze daar heel veel dingen anders of is het een beetje zoals hier bij de dierenarts?

    Bij mij op stage is het ook weer leuk hoor. Niet zo heel druk, maar van de week wordt het wel wat drukker. Morgen met de Ct-scan meekijken hopelijk, ben benieuwd. En er is ook een student dierenarts hier, die Engels praat. Maar dan heb ik wel respect voor je hoor haha, want sommige woordje moet je echt goed nadenken wat het Engelse daarvoor is.

    In Nederlands is het mistig en al koud aan het worden. Iedereen is hier inderdaad druk bezig met sinterklaas, al lijkt me die kerstsfeer in Engeland ook wel gezellig!

    Veel plezier nog en ik ga nu ff je foto's bekijken, xxxx

  • 13 November 2011 - 15:43

    Ridette:

    Hai Shirley!
    Wat leuk dat je van alles gaat ondernemen.
    Wat was er zoal te zien in Leamington spa?
    Lekker alle kleding shops bekeken?
    Ik zie dat je nieuwe foto's op internet hebt gezet. Als ik het goed zie is lijkt er een uit je raam gemaakt te zijn?! Leuk hoor....da's nog eens andere koek dan de Zuidwal ;)
    (En bij de gedachte aan echte Engelse Fish and chips kreeg ik acuut honger!)
    Veel plezier weer deze week!

  • 14 November 2011 - 15:21

    Oma:

    hoi hoe gaat het in engeland
    even een berichtje van oma.
    geniet van de dieren, en geniet van het stadje en eet maar lekker hier is alles oke
    vele groetjes van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shirley

Hallo allemaal, Ik ben Shirley Van de Voorde. Voor mijn opleiding Paraveterinair niv.4 ga ik op stage naar Groot-Brittanie. Ik ga hier op stage bij een dierenkliniek: Avonvale Veterinary Centre in Wellesbourne, Warwickshire. Dit is 8 mile van Stratford-upon-Avon, de geboorteplaats van Shakespeare. Tijdens mijn stage zal ik dezelfde werkzaamheden uitvoeren als de Paraveterinairen, denk aan operaties assisteren en helpen bij consulten. Ik verblijf bij een host, die 10 minuten van stage af woont samen met haar dwergsnauzer Lilly. Nu over 1 maand, 1 week en 1 dag vertrek ik op zaterdag 5 november om 11.20 met het vliegtuig vanaf Brussel naar Birmingham, waar ik zal worden opgehaald door mijn host. Op zaterdag 14 januari vlieg ik weer terug om 12.05 met het vliegtuig vanaf Birmingham naar Brussel. Ik heb in deze periode ook rond de kerst 2 weken vakantie en dan komt mijn vader 12 dagen vakantie houden in Wellesbourne. De rede dat ik voor Engeland heb gekozen is heel simpel; om mijn Engels bij te spijkeren. Ben benieuwd hoe de eerste week zal zijn, met mijn handen en voeten zal ik vermoedt ik mijn verhaal duidelijk moeten maken, maar dat komt hopelijk goed. Vlakvoor mijn vertrek zal ik beginnen met mijn 'dagboek' bij te houden. See you later! xxxx Shirley

Actief sinds 27 Sept. 2011
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 24642

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 05 Juni 2015

Studeren in het buitenland

26 Augustus 2013 - 25 Januari 2014

Shirley goes wild in South Africa

04 November 2011 - 14 Januari 2012

Stage in Wellesbourne

Landen bezocht: