Stage week 3&Birmingham: Bullring,Bier&Braadworst - Reisverslag uit Wellesbourne Hastings, Verenigd Koninkrijk van Shirley Voorde - WaarBenJij.nu Stage week 3&Birmingham: Bullring,Bier&Braadworst - Reisverslag uit Wellesbourne Hastings, Verenigd Koninkrijk van Shirley Voorde - WaarBenJij.nu

Stage week 3&Birmingham: Bullring,Bier&Braadworst

Door: shirleyvandevoorde

Blijf op de hoogte en volg Shirley

28 November 2011 | Verenigd Koninkrijk, Wellesbourne Hastings

Hello everybody!!

Hoe is het daaro in Nederland?? Hier koud!!!

Vorige week een erg leuke stage week gehad. Ik heb woensdag meegelopen met de 1e Ops, dat was mijn stagebegeleidster. Dat houdt in dat je de dieren voor en tijdens de operaties monitoord, dus opnemen van de ademhaling, pols, kleur slijmvliezen enz. Was erg leuk om te doen. Donderdag heb ik geholpen in de Kennels en hier alle patientjes na de oepraties gemonitoord en vrijdag heb ik alles klaargemaakt voor de operatie, dit was bij de 2e Ops. Dit hield in het klaarzetten van alles, scheren, schoonmaken van operatiegebied en alles steriel aangeven aan de dierenarts. Normaal gesproken help ik bij alles een beetje, maar mijn stagebegeleidster had gezegd dat ik anders wel met haar mocht helpen, dit is handiger voor mijn opdrachten. Heb mogen bloedprikken en injectie gegeven,dus pas op als ik terug ben. Haha, grapje!

We hadden vorige week ook nogal een bizar momentje. Tijdens mijn lunch-pauze kwam er een hondje in shock toestand binnen. De eigenaar was ff 2 uur gaan wandelen en toen hij terug kwam lag hij bewusteloos in zijn hok. Met spoed is de eigenaar naar de praktijk gekomen, gelijk infuus aangelegd, ingewikkeld in dekens en op een warmtekussen( als een dier in shock is, heeft hij een lage lichaamstemperatuur en krijgen de lichaamsuiteinden minder bloed, dit bloed gaat vooral naar de organen in de buik- en borstholte en de hersenen natuurlijk). Terwijl we bezig waren hoorde we op de radio de melodie van het liedje 'I will survive'. Een collega van me; 'It's a sign!!!'', echt heel grappig. Het hondje is naar het ziekenhuis in warwick gegaan, ik heb nog niet gehoord of het verbeterd is, hopelijk wel.

Zaterdag ben in Birmingham Bullring geweest, dit is echt een mega shoppinghall. Met maar liefst 160 winkels, super leuk natuurlijk. Maar helaas dachten wel wat meer mensen van; Goh ik ga vandaag shoppen, het was echt loeidruk. Je kon nauwlijks vooruit komen, behoorlijke overweldigend. Daarom besloot ik om maar uit te vinden waar het Sealife centre in Birmingham zat. Op google maps had ik gezien dat het maar 22 minuten lopen was, is te doen zou ej zeggen. Nou het was dus ook loeidruk in de straten en er waren allemaal Duitse kerstkraampjes waar iedereen aan de bier en braadworst zaten. Na een uur was ik eindelijk bij het Sealife centre. Helaas was mijn camera leeg, maar nu wist ik wel waar het zat. En ik ga er zeker eens naar toe, zag er groot uit. Ben beneiuwd. Ik heb nog in Birmingham postzegels en een nieuwe riem gekocht, in Stratford heb ik nog 3 kerstballen gekocht!! Ik was trouwens met de bus naar Stratford en dan met de bus naar Birmingham. De bus ging via Shirley, dat is een voorstadje van Birmingham. Het is nogal raar om overal je naam te zien; Shirley Grill house, Shirley Spa centre, Shirley Fish & Chips. Zo gek als je het kon verzinnen, daar stond mijn naam op haha.

Met het Engels praten gaat het redelijk, ik weet me ondertussen redelijk verstaanbaar te maken. Ik begrijp gelukkig wel wat ze bedoelen, dus dat is ook wel handig haha

Daarnaast vlieg de tijd echt het is nu gewoon alweer mijn 4e stage week, zit bijna op de helft. van mijn mag mijn stage wel nog wat weken langer, het si echt leuk. Mag veel en ze laten me ook veel doen, dat is echt gaaf!

Ik ben dr weer vandoor, xxxx

  • 29 November 2011 - 11:24

    Kelly:

    heee mattie,
    super vet hahahahaha.
    ben je bij de Shirley Fish^& Chips geweest, want die zou ook wel lekker zijn haha.
    hier alles goed, vandaag niet zo heel koud.
    ik ben lekker vrij vandaag, de leraren hadden studiedag dusja ik vind het allemaal best :D
    hoe is het ondertussen met dat ene hondje van i will survive?
    haha success
    xxxxxxxx

  • 29 November 2011 - 20:00

    Shirley Van De Voorde:

    Heey Kelly!!

    Nee, het was onderweg met de bus en volgens mij kon je er ook niet veel doen. Maar ik denk dat ik niet dit weekend maar het weekend er op naar Birmingham ga naar SeaLife en dan maak ik er een fot van ;).
    Lekker man!! Ik weet niet hoe het met dat hondje ga, hij was naar Warwick gegaan. ga morgen ff vragen. xx

  • 29 November 2011 - 20:45

    Ridette:

    Hai Shirley!
    Tof hoor dat je overal heen tuft in het weekend(Is het openbaar vervoer goed geregeld daar?),en dat je het zo naar je zin hebt op je stageadres.
    We volgen steeds het
    engelse weerbericht op de tv en ik denk dat je blij bent dat je die lekkere dikke laarzen mee hebt genomen:)
    Veel plezier weer deze week!Groetjes

  • 30 November 2011 - 15:50

    Marinka:

    Hee Shirley,

    Leuke verhalen weer!!! Hopelijk gaat het snel wat beter met dat hondje!! Hier hebben we nog steeds een kattenflat haha, zo noem ik het maar, in de opname met 5 katten. Dus een gezellige boel. Vanavond moet ik ook nog 2 uurtjes stage lopen en de tijd vliegt inderdaad voorbij! Het wordt hier nu ook wel een beetje koud. Van het weekend was ik ook in een soort shophal net over de grens in Duitsland, nou dat was ook super druk! Dan kun je echt niet op je gemakje winkelen, en daar zaten ze natuurlijk ook aan de braadworsten. Succes weer en ben benieuwd hoe dat sealife daar eruit ziet! xxx Marinka

  • 30 November 2011 - 16:30

    Cynthia:

    Super leuk zeg!!
    En dat je zoveel mag is ook super!!
    Groetjes en nog veel plezier daar :D

  • 30 November 2011 - 18:04

    Tante Miriam:

    Hallo Shirley,
    Heb net alles gelezen en de foto's bekeken. Ziet er mooi uit zeg.
    Je hebt al veel gezien en gedaan op je stage leuk hoor. Hier gaat alles z'n gangetje. Morgen is het alweer 1 december gaat snel hè. Nou heel veel groetjes van ons allemaal hoor ook van Eefje en Beau. Doei Liefs Tantie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shirley

Hallo allemaal, Ik ben Shirley Van de Voorde. Voor mijn opleiding Paraveterinair niv.4 ga ik op stage naar Groot-Brittanie. Ik ga hier op stage bij een dierenkliniek: Avonvale Veterinary Centre in Wellesbourne, Warwickshire. Dit is 8 mile van Stratford-upon-Avon, de geboorteplaats van Shakespeare. Tijdens mijn stage zal ik dezelfde werkzaamheden uitvoeren als de Paraveterinairen, denk aan operaties assisteren en helpen bij consulten. Ik verblijf bij een host, die 10 minuten van stage af woont samen met haar dwergsnauzer Lilly. Nu over 1 maand, 1 week en 1 dag vertrek ik op zaterdag 5 november om 11.20 met het vliegtuig vanaf Brussel naar Birmingham, waar ik zal worden opgehaald door mijn host. Op zaterdag 14 januari vlieg ik weer terug om 12.05 met het vliegtuig vanaf Birmingham naar Brussel. Ik heb in deze periode ook rond de kerst 2 weken vakantie en dan komt mijn vader 12 dagen vakantie houden in Wellesbourne. De rede dat ik voor Engeland heb gekozen is heel simpel; om mijn Engels bij te spijkeren. Ben benieuwd hoe de eerste week zal zijn, met mijn handen en voeten zal ik vermoedt ik mijn verhaal duidelijk moeten maken, maar dat komt hopelijk goed. Vlakvoor mijn vertrek zal ik beginnen met mijn 'dagboek' bij te houden. See you later! xxxx Shirley

Actief sinds 27 Sept. 2011
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 24617

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 05 Juni 2015

Studeren in het buitenland

26 Augustus 2013 - 25 Januari 2014

Shirley goes wild in South Africa

04 November 2011 - 14 Januari 2012

Stage in Wellesbourne

Landen bezocht: