Eerste lessen,papafrittas, Bangor and surroundings - Reisverslag uit Bangor, Verenigd Koninkrijk van Shirley Voorde - WaarBenJij.nu Eerste lessen,papafrittas, Bangor and surroundings - Reisverslag uit Bangor, Verenigd Koninkrijk van Shirley Voorde - WaarBenJij.nu

Eerste lessen,papafrittas, Bangor and surroundings

Blijf op de hoogte en volg Shirley

27 Januari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Bangor

De afgelopen dagen hebben we geleerd, geleerd en nog meer geleerd en dat helaas niet voor de lessen in Bangor zelf. Dit voor de toets die we van Nederland nog moeten doen, op woensdag. Donderdag, zaterdag, zondag en maandag zijn hebben we het grootste gedeelte van de tijd in de library doorgebracht. De meeste van jullie zullen denken, nou wat saai en dit wordt een saai verhaal, echt niet! We hebben op onze school 3 libraries, waarvan 1 in het kasteel zit. Wij hebben daar onze tijd doorgebracht, dit omdat hij 7 dagen in de week 24 uur per dag open is. Daarnaast is het er echt stil, maar dat is soms ook lastig als er iets grappigs gebeurt…. Zo kan je in de UK echt alles verwachten, en kwam afgelopen zondag een meisje voorbij die een tampon in haar neus had! Ja een TAMPON! Ik dacht eerst dat ik het niet goed had gezien, maar toen Ayumi het ook zag proesten we het beiden uit van het lachen. Wie doet er ten eerste een tampon in zijn neus, en durft dan vervolgens ook nog eens over straat dr mee te gaan en in de library rond te lopen.

Naast het vele leren en het schrijven van onze essay (ook voor Nederland, moet vrijdag worden ingeleverd) hebben we ook een heleboel leuke dingen mogen meemaken. Afgelopen vrijdag zijn we met de internationals een toer gaan doen rondom Bangor, alle dagen dat wij leren is het lekker weer dus die dag moest het natuurlijk regenen en hard waaien. Welcome in Wales! Onze eerste stop was: Caernarfon. In Caernarfon zijn we eerst langs het kasteel gelopen, wat er echt mooi uitzag en zijn we door het stadje gelopen, dat omringd wordt door de kasteel muur. Na weggeregend te zijn, zijn we naar het Slate museum geweest. Eerst een filmpje en vervolgens een demonstratie. Slate zijn stenendakpannen, die hier tot tientallenjaren geleden nog uit de bergen werden gehaald (met behulp van dynamiet). Hierna hadden we een lunch break, waar we gezellig met onze Amerikaanse klasgenootjes geluncht hebben. We zijn met 4 internationals bij de Ocean Science department; ik, Ayumi en twee Amerikaanse meiden uit Maine. Daarna nog even langs de plaats met de langste naam geweest; Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwyllllantrysiliogogogoch. Wat betekent “Church of Mary in the Hollow of the White Hazel Near the Fierce Whirlpool and the Church of Tysilio By the Red Cave”. Het was een ramp om die hele naam op de foto te krijgen, maar het is gelukt! Omdat het zo hard regende zijn we naar een winkel gegaan, waar ze souvenirs hadden en hebben we chocomelk gedronken. Op de avond hebben we nog wat series gekeken, en had Julen (onze Spaanse huisgenoot) een belangrijke les geleerd. Hij is hier om Engels te leren, en sommige dingen moet je gewoon overkomen om vervolgens nooit meer te vergeten (en wij herinneren hem er graag aan). Namelijk… het verschil tussen Cider en Beer. Vol verwachting hoopte hij op een lekker biertje te drinken, omdat het een belangrijke voetbalwedstrijd was maar dat biertje bleek toch wat anders te smaken. Want het was helemaal geen bier, maar Cider. Het was zo grappig, helemaal verbaasd en overtuigd dat hij bier had gekocht omdat het tussen het bier stond, hahaha.

Op de zaterdag na al leren, zijn we op de avond met Julen mee gegaan naar pub, waar ook wat Spaanse vrienden waren. Ondertussen hebben we meer Spanjaarden dan Britten ontmoet, dus we konden er niet aan ontkomen om wat woordjes Spaans te leren. Het enige wat echt is blijven hangen, maar we ons helemaal slap om gelachen is : ‘No seas flojo y papafrittas’, oftewel ‘Wees niet lui, aardappel/ pannenkoek (of whatever)’. Alle Spanjaarden die er waren kwamen van het zuiden, behalve Julen en die dacht dat we heb uitscholden voor nacho’s, omdat dit vooral in het zuiden gezegd wordt.

Op maandag en vandaag, hadden we voor beiden dagen maar 1 uur les. Ons gemiddelde aantal uren op een week is 9,4, maar we hebben ook een boel wat we moeten lezen enzo dus we houden onszelf wel bezig. We hadden gister een introductie voor de module ‘Marine Behaviour and Physiology’ en vandaag ‘Marine Conservation and Exploitation’. Onze lessen zijn altijd voor een uur ingepland, waarvan we 50 minuten les hebben. We moesten vandaag en gister van 4 tot 5 naar school, maar dan start de les pas om 4.10. Dit omdat mensen nog van andere lessen moeten komen, en soms ook van andere gebouwen dus dan ben je wat langer onderweg. Daarnaast krijgen we in een korte tijd ongelooflijk veel lesstof over ons heen, en is iedereen gewoon stil. Echt bizar, dat zijn we niet echt gewend, hahaha.

Ik ga maar eens koken, Ayumi komt straks thuis van haar Japanse les en ik begin donderdag aan mijn… Franse les!!! Ja, het is een wonder. Ik wil al een hele tijd mijn Frans weer bijspijkeren en nu is de kans, de lessen tijdens de avond uren en het is echt nog een Beginners cursus, voor mensen die wel eens Franse les hebben gehad. Het is echt puur voor de lol, want ik vol al 3 modules wat ik voor mijn school in Nederland moet doen en Frans is mijn 4e module.

Leuke weetjes:
• Ik heb een nieuw nummer, (en natuurlijk ook een) nieuw adres, dus al je ze wilt hebben stuur me een berichtje dan geef ik echt door.
• Voor de mensen die denken dat Wales heel erg op Engeland lijkt, het is niet zo. Wales is echt een landje apart, we hebben hier alles op school, in de supermarkt en in het verkeer in twee talen: Engels en Welsh. Ook zijn er delen waar tot 80% hun eerste taal Welsh is, en sommige zelf geen Engels kunnen. Als je eerste taal Welsh is (maar ook andersom) end an Engels te leren, moet echt heel erg moeilijk zijn.
• Er zijn zelfs delen in Argentinië waar mensen Welsh spreken!

  • 27 Januari 2015 - 20:41

    Zus:

    Hahaha weer een leuk verhaaltje, succes met je toets morgen!

    Adiós! Beso xx

  • 27 Januari 2015 - 20:57

    Ridette:

    Hoi Shirley!Zo te lezen beginnen jullie je daar al lekker "thuis" te voelen en zijn jullie super hard aan het werk.
    We duimen dat je examens goed zullen gaan.Heel veel succes!!
    (Trouwens...we vinden het wel mega knap dat je ook nog tijd hebt om er nog "ff"frans bij te doen!)

    Heel veel groetjes.R

  • 28 Januari 2015 - 09:00

    Patricia:

    Hey shirley
    Leuk om te lezen hoe je het daar hebt
    Alleen ben je nu niet knettergek om zoveel te leren en dan nog vrijwillig
    Ik vind je al slim genoeg hoor
    Succes en geniet vooral van je vrijheid

  • 18 Februari 2015 - 16:02

    Papa:

    hey meid, wat gezellige boel is het daar maar weer. Geniet er maar van. Hier gaat alles z`n gangetje, Kelly en Niels zijn thuis geweest. Niels is nu naar Tilburg en Kelly naar Hoek ,Annemiek en ze gaan morgen met z`n drieen bij ons gourmetten en vader mag gaan wieberen en een overnachting elders regelen. Wel een straf hoor, maar dan ga ik maar naar mijn vakantieadresje , geen probleem voor ons. Meid succes namens ons allemaal en tot later.

    Groetjes papa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shirley

Hallo allemaal, Ik ben Shirley Van de Voorde. Voor mijn opleiding Paraveterinair niv.4 ga ik op stage naar Groot-Brittanie. Ik ga hier op stage bij een dierenkliniek: Avonvale Veterinary Centre in Wellesbourne, Warwickshire. Dit is 8 mile van Stratford-upon-Avon, de geboorteplaats van Shakespeare. Tijdens mijn stage zal ik dezelfde werkzaamheden uitvoeren als de Paraveterinairen, denk aan operaties assisteren en helpen bij consulten. Ik verblijf bij een host, die 10 minuten van stage af woont samen met haar dwergsnauzer Lilly. Nu over 1 maand, 1 week en 1 dag vertrek ik op zaterdag 5 november om 11.20 met het vliegtuig vanaf Brussel naar Birmingham, waar ik zal worden opgehaald door mijn host. Op zaterdag 14 januari vlieg ik weer terug om 12.05 met het vliegtuig vanaf Birmingham naar Brussel. Ik heb in deze periode ook rond de kerst 2 weken vakantie en dan komt mijn vader 12 dagen vakantie houden in Wellesbourne. De rede dat ik voor Engeland heb gekozen is heel simpel; om mijn Engels bij te spijkeren. Ben benieuwd hoe de eerste week zal zijn, met mijn handen en voeten zal ik vermoedt ik mijn verhaal duidelijk moeten maken, maar dat komt hopelijk goed. Vlakvoor mijn vertrek zal ik beginnen met mijn 'dagboek' bij te houden. See you later! xxxx Shirley

Actief sinds 27 Sept. 2011
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 24637

Voorgaande reizen:

18 Januari 2015 - 05 Juni 2015

Studeren in het buitenland

26 Augustus 2013 - 25 Januari 2014

Shirley goes wild in South Africa

04 November 2011 - 14 Januari 2012

Stage in Wellesbourne

Landen bezocht: